Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het speelgoed met kleine rc auto's op een grijze baan die je in elkaar kan zetten?

Hi, ik ben opzoek naar de naam van iets. Het zijn/waren kleine RC auto's met een afstandbediening met autoband als stuur. Je kon enorm kleine autotjes besturen en je kon ze op een baan laten rijden die je zelf in elkaar kan zetten. Grijze baan, blauwe ondersteuning balken oid.

2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bedoel je een FALLER autobaan? (grijze baanstukken)
(Lees meer...)
een jaar geleden
Bordensteker
een jaar geleden
Daar dacht ik eerst ook aan. Faller Auto Motor Sport oftewel Faller A M S . Maar die konden qua snelheid geregeld worden met een autostuurtje op een klein dashboardje, en ook met knijpregelaars waarmee je sneller kunt werken als het om racen gaat.
Ik zag een leuke en informatieve terugblik op https://forum.3rail.nl/index.php?topic=42634.0 . Ik heb ook aan andere merken zoals Scalextric en Carrera gedacht en daar gezocht, maar een bediening met een soort autobandje is mij niet bekend. Radiobestuurd waren die merken echter geen van alle, de bediening ging gewoon via de sleepcontactjes die de met de handregelaar geregelde spanning voor het elektromotortje overbrachten, zoals bij een modeltrein.
Vortexxx
een jaar geleden
Je beantwoordt een vraag met een vraag? Oh, goeievraagvraag?
Gerrie_Focus
een jaar geleden
Nee, helaas geen van allen. De baan is slechts een paar cm breed. Ook kan de rc auto los van de baan rijden, dus geen Carrera, Scalextric of Faller. Het zijn ook erg kleine rc auto's die je ook nog eens los kon kopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding