Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Google eens op quiz of quizvragen. Even knippen en plakken et voila. Ook een optie is het aanschaffen van het Lotto Weekend Miljonairs boek (eventueel tweedehands via marktplaats of bol.com). Hierin staan a la het bekende tv spel per bedrag (dus oplopend van eitje tot hersenkraker) een heleboel vragen met multiple choice antwoorden. Of..... (wat mij betreft het leukst, maar je moet er tijd en zin voor hebben) wees zelf creatief en bedenk wat leuke vragen.
Een paar voorbeeldjes:

- Wat betekent het Zuid-Afrikaanse woord blokkiesraaisel? (kruiswoordraadsel)
- Noem de enige plaatsnaam ter wereld die met abc begint (Abcoude)
- Waarom werd Donald Duck in Finland ooit verboden? (omdat hij geen broek aanheeft)
- Wat was het eerste product met een streepjescode? (een pakje kauwgum)
- Naar welke Griekse godin van de overwinning is een bekend merk sportkleding genoemd? (Nike)
- Wat was de oorspronkelijke kleur van Coca Cola (en eventueel: waarom was het drankje in het begin zo omstreden)? (het was groen, omdat er coca(ine)bladeren in verwerkt waren)

En zo kan ik nog wel even doorgaan, ware het niet dat ik geen tijd meer heb.... Zoek je nog meer inspiratie, stuur maar even een berichtje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

op www.anwb.nl staat ook een quiz... ik weet niet wat je daarvan vind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is wel leuk: http://www.kindertent.com/html-index.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding