Tips voor leuke spelletjes op een kinderfeestje?

We gaan sowieso cakejes versieren, hebben jullie nog tips voor andere leuke spelletjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (9)

Koekhappen (peijnenburg koeken) aan een touwtje hangen en dan handen op de rug en dan proberen de koek op te eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Koekhappen gaat ook prima met ontbijtkoek van andere merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik. Ik zei het alleen maar even als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dat zelf bedacht? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik weet niet hoe ik daar aan kom dat deed ik vroeger op kinderen feestjes van mij
Een speurtocht en een piñata zijn erg leuk. Die kunt je tegenwoordig kant-en-klaar op internet bestellen.
12 jaar geleden
stoelendans, hints,
watergevecht met water pistool en waterballonen(wegens de hitte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de verjaardag van mijn dochter hebben we de kinderen in een kring gezet en achter de rug aan een touw werd er een sleutel doorgeschoven (kinderen zaten dicht tegen elkaar aan). In het midden zat een kind dat moest raden wie de sleutel had. Alle kinderen hadden dus steeds de handen op de rug.
Ze vonden het geweldig en wilden het steeds herhalen.

Ook leuk was een aantal voorwerpen op de tafel leggen. Een kind gaat uit de kamer, en er wordt een voorwerp weggehaad. Het kind komt terug en moet raden welk voorwerp dat is.

Aardappel poepen. Je bevestigt een aardappel aan een touw om het middel (of aan een riem) en vervolgens moet het kind boven een plastic bekertje proberen om zonder de handen de aardappel in de beker te laten zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klassieker onder de kinderspelletjes voor verjaardagsfeestjes. Vul een teil of kinderbadje met water en laat er (verpakte) snoepjes in drijven. Ieder kind mag er nu om de beurt met de mond een snoepje uit halen (handen op de rug). Zet de kinderen eventueel een duikbril op. Een leuk alternatief is om de snoepjes niet in een bak water maar in een bord met meel te leggen.

Zaklopen

Laat de kinderen in estafette al lopende in een jute zak een parcours afleggen.

Stoelendans

Zet een aantal stoelen in een kring, maar eentje minder dan het aantal kinderen. Laat de kinderen er omheen lopen en start de muziek. Zodra de muziek stopt moeten de kinderen gaan zitten. Het kind zonder stoel is af. 1 stoel weghalen en de volgende ronde kan beginnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Is wat troep op het kinderfeestje geen probleem, laat de kinderen dan ei-lopen. Je maakt twee teams en ieder team krijgt een lepel en een ei. De kinderen van elk team moeten in estafette een parkoers afleggen met een lepel in de mond met het ei er op. De handen mogen natuurlijk niet gebruikt worden.

Veel plezier met je feestje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons altijd een hit:
Benodigdheden:
een klein cadeautje in, in veel lagen pakpapier.
een muts
een sjaal
handschoenen
dobbelsteen.

Kinderen in een kring op de grond, sjaal, muts, handschoenen en cadeautje in het midden.

Om ste beurt met de dobbel steen gooien, wie 6 gooit gaat in het midden zitten, moet de muts opzetten de sjaal om doen en de handschoenen aan en mag dán beginnen met het uitpakken van het cadeautje. Niet makkelijk met handschoenen aan.
De andere kinderen gooien ondertussen door met de dobbelsteen, zodra er eentje 6 heeft gegooid moet die de plaats innemen midden in de kring en alles aantrekken enz.enz.

Degene die het laatste papiertje van het cadeautje haalt, mag het houden en heeft dus gewonnen.

Bij kleine kinderen kan je eventueel de sjaal achterwege laten want in de hectiek willen ze daar nog wel eens aan trekken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Op mijn kinderfeestje was het 'smartiespelletje' altijd heel geliefd.

Je legt een stuk of zes smarties neer en stuurt een kind naar de gang. Dan wijst een van de kinderen een smartie aan (bijvoorbeeld 'de blauwe') en roept iedereen dat het kind dat op de gang staat weer mag komen. Het kind mag dan net zoveel smarties pakken (en eten!), totdat hij de smartie pakt welke was aangewezen. Dan is de volgende weer aan de beurt.

- Cadeautjes verstoppen
Dit deden wij meestal in het begin. Alle kinderen verstoppen hun cadeautjes. Als jouw kind een cadeau vindt, mag hij het open maken. Kinderen kunnen jouw kind aanmoedigen met 'warm' en 'koud' en 'links' en 'rechts'.

- Mummyspel
Dit spel had nooit een doel, maar om de een of andere reden vond iedereen het leuk. Je verdeelt de kinderen in paren (de ouders doen ook mee) en laat een van het paar (en daarna omwisselen) de andere met wc-papier verbinden, tot de ander als het ware een mummy is.

- Bij kleine kinderen is zakdoekje leggen (ken je vast wel) altijd leuk. Dit geldt ook voor 'tik tik wie ben ik' etcetera.

- Is het lekker weer? Dan zijn dit ook leuke spelletjes:
* Waterballonnen 'gevecht'.
* Een speurtocht (naar een schat o.i.d.)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snoep memory! als je twee dezelfde hebt mag diegene de snoepjes houden en opeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo daar,

Kinderen vinden een spelletje leuk als ze er in op gaan. Hele leuke spelletjes zijn dus:

-Avonturentocht: Je kan een piratenschat verstoppen en van van de plaats waar het verstopt ligt, beginnend van uit het huis, een kaart de tekenen. Knip deze in vier stukken en verbrand de randen een beetje met een aansteker. Verdeel de vier delen over vier medespelers (volwassenen dus). Zij verstoppen zich op andere plaatsen. De kinderen worden naar hen toegeleid en moeten een opdracht uitvoeren om een stukje van de schatkaart de bemachtigen. Indien ze de kaart hebben, volgen ze de juiste route. Verstop in de schat eventueel chocolade munten, cadeautjes, snoepjes, ...

Opdrachten die ze kunnen uitvoeren:
-Peperkoek happen.
-Appel uit een emmer water halen met de mond.
-Een loopwedstrijdje tegen de persoon die het stukje van de schatkaart heeft.
-Een liedje zingen/dansen.
-Een parcours afleggen binnen een bepaalde tijdslimiet.
-...

Zolang spanning, taart, spelletjes, cadeautjes en lekkere drankjes niet ontbreken, wordt het vast een zeker een ontzettend leuk feestje om niet snel te vergeten!

Veel plezier!
Helena Karafotis.