wat is de beste manier om een sudoku op te lossen?

ik verveel me tegenwoordig op werk een beetje. dus ik ging even iets zoeken waar je jezelf mee bezig kon houden. Ik kwam sudoku's tegen en vindt dit leuk om op te lossen. maar heb er nog wel moeite mee heeft iemand misschien tips voor me.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan verveelt de vraagsteller zich nog meer.
Wel leuk die app, ook lastige Sudoku's lost hij op. Deze app bestaat ook voor de Apple's.

Het beste antwoord

Cijfer voor cijfer: eerst alle 1, dan alle 2, etc totdat je een rondje hebt gehad.
Dan opnieuw, want je hebt vast e.e.a. ingevuld.
Dan kijk je per rij wat er in te vullen valt
Dan kijk je per kolom wat er in te vullen valt
Dan kijk je per blok wat er in te vullen valt.

en dan begin je weer opnieuw met alle 1, alle 2, alle 3 etc.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook altijd.
anneliez
12 jaar geleden
Ik begin altijd met de 5 ofzo (ik denk altijd dat de makers er vanuit gaan dat iedereen met de 1 begint, en die dus zo moeilijk mogelijk maken ;))

Andere antwoorden (6)

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Sudoku vind je diverse tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schrijf altijd de cijfertjes in de vakjes waar wat mogelijk is en als het niet meer mogelijk of zeker is gum ik het uit en vul ik het in zo is het overzichtelijker welke je gehad hebt en welke niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik Probeer altijd vierkan bij vierkant te kijken. Ik schrijf de cijfertjes die het kunnen zijn in het hoekje van het lege vakje langzaam kun je steeds meer cijfers wegstrepen die in het vakje kunnen. Op de volgende site vind je uitleg over verschillende methodes om een sudoku op te lossen. Ook vind je er verschillende leuke sudoku's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het oplossen van een sudoku-puzzel moet je de lege vakjes in het diagram vullen met de cijfers 1 tot en met 9, waarbij deze cijfers in elk blok van 3 bij 3, op elke rij en in elke kolom slecht één keer voorkomen.

Elke rij bevat de cijfers 1 tot en met 9.
Elke kolom bevat de cijfers 1 tot en met 9.
Elk blok, van drie bij drie, bevat de cijfers 1 tot en met 9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil precies hetzelfde zeggen als alle andere mensen die al antwoord gegeven hebben.
maar als je er echt niet uitkomt, bestaan er ook sites waar je kunt invullen wat er al bekend is en dan kan de computer je de oplossing geven, heel handig :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk heb ik maar 1 goede tip voor je: veel blijven oefenen.
Hoe meer je het speelt, hoe meer je eraan gewend raakt en voor jezelf schema's en trucjes gaat creeren.