Is het legaal om Nintendo consoles in openbaar te gebruiken voor de publiek?

Bijvoorbeeld dat ik hem neerzet bij een cafe waar de spelers voor de plezier met 4en kunnen spelen. Mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Goeie vraag. Ik heb het even opgezocht. Wat ik kan vinden is dit. Dit gaat over een toernooi maar het principe is hetzelfde. ''Het is niet toegestaan om zonder toestemming geld te verdienen met een game door bijvoorbeeld een toernooi te organiseren. Op grond van het auteursrecht is het zelfs niet toegestaan om zonder toestemming van de rechthebbende een game openbaar te maken of te verveelvoudigen. Tevens kan een game ook nog merkenrechtelijke bescherming genieten. Naast de bestaande wettelijke bepalingen kunnen rechthebbenden regels opstellen over het gebruik van hun games. Blizzard, de succesvolle ontwikkelaar van games als World of Warcraft en Starcraft, stelt in haar End User License Agreement: You agree that you will not, under any circumstances: Exploit the Game or any of its parts, for any commercial purpose without Blizzard’s express permission. […] Host, provide or develop matchmaking services for the Game De bepalingen zijn duidelijk. Je mag de game niet gebruiken voor welk commercieel doel dan ook'' Conclusie: Het zal dus in de voorwaarden staan van het spel. ''Deze voorwaarden kunnen natuurlijk wel per game verschillen, maar ze zullen veelal bevestigen wat de wettelijke bepalingen ook doen. Zonder toestemming van de rechthebbende mag je de game spelen, maar niet meer dan dat. ''

Bronnen:
https://ictrecht.nl/gaming/kun-je-zomaar-e...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100