Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen HDMI-in en HDMI-uit op de Xbox One?

Hallo,

kan iemand vertellen wat het verschil is tussen HDMI-in en HDMI-uit poorten die op de Xbox One aanwezig zijn? Kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Waar dienen deze in- en uitgangen exact voor en wat kan ik er zoal mee doen? Kunnen jullie een aantal voorbeelden geven?

Ik heb weinig verstand van al deze zaken daarom dat ik het even vraag...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de HDMI-in poort zou je een settopbox kunnen aansluiten en dan TV kunnen kijken via de Xbox. De TV sluit je gewoon aan op de HDMI-out poort, deze poort stuurt het beeld van de Xbox en/of de settopbox door naar de TV. Het voordeel van het aansluiten van de settopbox op de Xbox is dat niet geschakeld hoeft te worden van kanaal. In Amerika heeft de Xbox ook nog de functie Live TV waarbij de Xbox de TV functie van de settopbox helemaal overneemt. Deze functie is alleen niet beschikbaar in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna helemaal goed. De Live TV functie is voor overlays. Deze kan de Xbox op het beeld knallen terwijl je via de Xbox One TV kijkt. De Xbox One kan via IR zelf de setopbox schakelen op basis van stemcommando's. De Xbox kan nu ook de TV schakelen, maar in Nederland zijn al die diensten er niet. Hierdoor is het aan te raden deze opstelling niet te gebruiken. De Xbox moet namelijk ALTIJD aan staan wanneer je TV wil kijken via de aangesloten setopbox. Omdat de Xbox op dat moment niets toevoegt, verhoog je vooral de energierekening.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding