Hoe kan het dat je blue-ray van je ps3 kapot gaat?

Ik deed vandaag gta 4 in mijn ps3. hij laden eventjes. maar opeens kwam er te staan dat de disc krasjes heeft en moest gecontroleerd worden. ik deed de disc direct onder de kraan. ik droogde hem af en deed hem weer in de ps3. Daarna deed hij het weer. Ik vroeg me af hoe de blue-ray van de ps3 kapot gaat en of ik later problemen heb met me ps3 omdat dit gebeurde.

Toegevoegd na 35 seconden:
De ps3 was niet van mij maar van iemand anders dus ik ben bang of hij kapot gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je al een andere disk geprobeerd zo wel dan weet ik het niet

Antwoorden (1)

Een blu-ray in de speler maakt tot 10.000 rondjes per minuut en dat uren achter elkaar. Hoewel je PS3 gemaakt is om jaren mee te gaan, kun je jezelf vast wel voorstellen dat er toch iets mis kan gaan. Er kan vuil op de lens van de speler worden geslingerd, maar het kan ook zijn dat het mechanisch allemaal niet meer lekker werkt. Jouw disc hoeft dus niet het probleem te zijn. Er is echter meer onderzoek nodig om het exacte probleem te bepalen. Als je zeker weet dat het je disc niet is, kun je er in ieder geval vanuit gaan dat het de drive zelf is die problemen geeft.