Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vaak zeggen ze dat je beter met een internetkabel kan gamen dan met wifi

Maar is dat ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waar het om gaat is niet de snelheid(bandbreedte 1 Gb/s vs. 300 Mbit/s) maar de latency(uitgedrukt in ms.). Bij een bedrade verbinding heb je minder last van latency problemen dan bij een draadloze verbinding.

Dus ja dat is echt zo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een hoge latency krijg jij later de stand van zaken door in een shooter, dat bepaalt het verschil tussen een kill of dat jij gekilled wordt. De laagst mogelijke latency is gewenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, snellere connectie! Werkt bij mij, ik, ik merk wel een verschil...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten! Met de kabel is je internet veel sneller
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wifi is (bij mij) 54 Mb, kabel is 100 Mb. Kabel is dus sneller.

Maar belangrijker nog: mijn ervaring is dat via de kabel de verbinding stabieler is en minder vaak wegvalt. Wel zo handig bij internetspellen waarbij je met andere mensen speelt. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij wifi heb je meer last van vertragingen onderweg waardoor je wel kan merken dat je beeld af en toe hapert.

Bij het afspelen van HD films merk je dat het beste. dus als je een game speelt van hoge kwaliteit met een hoge framerate zal je ook wel lag oftewel vertraging ondervinden.

Kabel kan ook hogere snelheden aan terwijl wifi beperkt is in bandbreedte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij films is bandbreedte van belang bij internetspellen latency. De kwaliteit van een spel staat los van het geheel.
Vaak wel, Kun je zo even uitproberen. Het hangt bij wifi sterk van de afstand naar de router af, obstakels zoals muren en vloeren, anderen in de buurt op hetzelfde kanaal enz.
Heb je daar weinig last van, dan is een wifi ook prima te doen en is ook de latency geen issue. Wel is natuurlijk de snelheid van de wan aansluiting zelf belangrijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding