Aansluitingen zitten goed van de PS3. Maar rechts boven de TV staat er: HDMI niet beschikbaar. Wat moet ik nu doen?

Ik heb vandaag mijn nieuwe PS3 Super Slim gekocht. Ik had alles aangesloten op de TV, en toen stond er: HDMI niet beschikbaar. Ik had toen zelfs nog de AV kabels erin gestopt en geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Heeft iemand advies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Als je een redelijk nieuwe tv hebt, kunnen er meerdere HDMI-, scart- en av aansluitingen opzitten.
Probeer je PS3 op een andere HDMI-ingang aan te sluiten.

Bv:
Mijn ouders TV heeft 3 HDMI-ingangen, 2 scart en 1 AV.
Een andere ingang selecteer je met de afstandsbediening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft je tv de laatste update? Heb je de playstation wel aangezet?

Je kan even je ps3 een reset geven door de AAN-knop ingedrukt te houden. Je hoort dan twee piepen. Doe dit met alleen de HDMI-kabel erin.

Sluit even een ander aparaat op de HDMIpoort aan (desnoods geleend) en je kan zien of het wel aan de tv ligt.

Ik gooide even wat dingen erin want ik weet niet wat je nog meer gedaan had.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De TV heeft 3 AV en 3 HDMI aansluitingen, alle drie al geprobeerd. Als ik hem op dat knopje druk dat hij aan gaat, dan zie ik helemaal geen beeld. Een vriend van mij zei dat het is omdat de PS3 Super Slim een disc nodig heeft ofzo, is dat waar?
Castle
11 jaar geleden
Nee het is niet waar. Bij alle ps3's is de software in de ps3 zelf. Ook om op te starten. Heb je hem al geprobeerd te resetten?
Misschien dat je tv het apparaat moet vinden? Bij mijn HDTV (Phillips) moet ik ook aangeven wat ik aansluit (Blurayspeler, ps3, DVDrecorder, etc).
dan heb je HDMI kabel nodig dan lukt het wel .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ps3 staat automatische op av dus je moet het eerst av doen dan intellingen wijzigen en dan lukt als het goed is hdmi