Is het waar dat je niet kunt gamen op een MacBook?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan er alleen de games op spelen die voor OSX uit zijn gebracht, of je moet er Windows op installeren of andere kunstgrepen uitvoeren. Voor het grootste gedeelte is het dus waar. Toegevoegd na 10 uur: Kan iemand de minnen uitleggen? Ik blijf bij mijn standpunt "voor het grootste gedeelte is het waar" als je BF3 wil spelen op een Mac met alleen OSX geïnstalleerd mag je mij vertellen hoe je dat draaiend krijgt.

Min of meer. Mac's hebben over het algemeen minder gameing mogelijkheden. Echter de spellen dier voor zijn werken goed (Skyrim). Via onlive kan je veel spellen testen en spelen op een mac.

Nee, dat is niet waar. Er zijn spellen die speciaal voor mac zijn uitgebracht, en natuurlijk ook voor de normale pc. Spellen die je bijvoorbeeld kunt spelen op je macbook zijn The Sims 3 of Batman: Arkham Asylum. Deze kun je ook gewoon spelen op je Macbook. In de bron heb ik een site gezet waar je ze kunt vinden.

Bronnen:
http://www.apple.com/search/?q=games

Iedereen heeft een beetje gelijk. Mac is net als PC of Playstation een platform waar games (of andere software) voor moet worden geschreven. Makers van reguliere games moeten kiezen op welk platform ze een game uitbrengen. Bij het maken van deze keuze gaat het er natuurlijk om de vraag hoe vlot ze de kosten van de game terug kunnen verdienen. Omdat het aantal gamers op een Mac relatief laag is ten opzichte van PC, zijn er bijvoorbeeld meer spellen voor PC's dan voor Mac's. Diensten als onlive, en online games vormen een belangrijke uitzondering. Online games (zoals die op Facebook) zijn sterk afhankelijk van de standaarden die je browser ondersteund. Dat zit op Mac over het algemeen wel goed. Online doet niks meer dan PC games streamen. De daarwerkelijke game speelt dan ergens op een server waarbij de beelden naar jouw mac worden verzonden en de informatie over de knoppen die je indrukt naar de server terug worden gestuurd. Het is dus niet zo dat je niet kan gamen op een Mac, maar dat de hoeveelheid games die je kan spelen gewoon een stuk kleiner is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100