Je kan er alleen de games op spelen die voor OSX uit zijn gebracht, of je moet er Windows op installeren of andere kunstgrepen uitvoeren. Voor het grootste gedeelte is het dus waar.

Toegevoegd na 10 uur:
Kan iemand de minnen uitleggen?

Ik blijf bij mijn standpunt "voor het grootste gedeelte is het waar" als je BF3 wil spelen op een Mac met alleen OSX geïnstalleerd mag je mij vertellen hoe je dat draaiend krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel online spellen die gewoon op een mac draaien.
Spellen die voor windows gemaakt zijn, zullen het onder osx niet doen.
(Je dieselauto rijdt niet op benzine...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand het over gamen heeft neem ik altijd aan dat deze het heeft over lokaal geïnstalleerde 3d games van de laatste twee jaar. Skyrim, BF3, MW3, FIFA 2012. Met kunstgrepen kan je een aantal windows games en andere software onder OSX draaien:
http://www.codeweavers.com/
Min of meer. Mac's hebben over het algemeen minder gameing mogelijkheden. Echter de spellen dier voor zijn werken goed (Skyrim). Via onlive kan je veel spellen testen en spelen op een mac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Skyrim is er niet voor de Mac, dat is hoogstens een onofficiële port., dus niet echt een handig argument. Onlive is niet native (het spel draait niet op de Mac of PC maar ergens anders). Verder heeft de Mac prima gaming mogelijkheden alleen worden ze niet benut door de game-producent/uitgevers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb skyrim gewoon op mn mac draaien hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg even uit hoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://osxdaily.com/2011/11/16/run-elder-scrolls-v-skyrim-mac-os-x-unofficial-port/ Dus of via kunstgrepen(wrapper/emulator) of via het installeren van Windows via Bootcamp, het is er dus niet voor de Mac (OSX) en dat punt probeer ik te maken. Je KAN wel gamen op de Mac maar het is bijna altijd gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het idd gedownload met torrentz, zie nu ook pas dat het officieel helemaal niet kan.
Nee, dat is niet waar.
Er zijn spellen die speciaal voor mac zijn uitgebracht, en natuurlijk ook voor de normale pc.
Spellen die je bijvoorbeeld kunt spelen op je macbook zijn The Sims 3 of Batman: Arkham Asylum.
Deze kun je ook gewoon spelen op je Macbook.
In de bron heb ik een site gezet waar je ze kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft een beetje gelijk. Mac is net als PC of Playstation een platform waar games (of andere software) voor moet worden geschreven. Makers van reguliere games moeten kiezen op welk platform ze een game uitbrengen. Bij het maken van deze keuze gaat het er natuurlijk om de vraag hoe vlot ze de kosten van de game terug kunnen verdienen. Omdat het aantal gamers op een Mac relatief laag is ten opzichte van PC, zijn er bijvoorbeeld meer spellen voor PC's dan voor Mac's.

Diensten als onlive, en online games vormen een belangrijke uitzondering. Online games (zoals die op Facebook) zijn sterk afhankelijk van de standaarden die je browser ondersteund. Dat zit op Mac over het algemeen wel goed. Online doet niks meer dan PC games streamen. De daarwerkelijke game speelt dan ergens op een server waarbij de beelden naar jouw mac worden verzonden en de informatie over de knoppen die je indrukt naar de server terug worden gestuurd.

Het is dus niet zo dat je niet kan gamen op een Mac, maar dat de hoeveelheid games die je kan spelen gewoon een stuk kleiner is.