Playstation geeft foutcode 80029564. Wat kan ik hier tegen doen?

Hallo GoeieVraag! Ik heb al 6 jaar een Playstation 3. Alles heeft het altijd prima gedaan, geen foutmeldingen niks. Maar sinds kort krijg ik tijdens het Updaten van een spel, of installeren van een spel foutcode 80029564. Ik krijg dan ook een keuze om voorgestelde acties te bekijken, dan staat er dat ik met het account moet inloggen waarmee ik de content gekocht heb en de content moet terug downloaden. Maar daarmee ben ik al ingelogd, en ik heb nog geen content gekocht voor die spellen, want dat is ook niet terug te vinden. Ik heb al opgezocht wat ik moet doen om dit te voorkomen, maar niets van dit alles helpt. Ik heb mijn PS3 helemaal opgeschoond, door hem helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit hielp allemaal niet. Sommige zeggen dat je van provider moet overstappen, of dat ik bij iemand moet downloaden met een andere provider. Maar ik ben er van overtuigd dat het simpeler kan, maar hoe? Weten jullie een oplossing tegen foutcode 80029564 op de Playstation 3? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Welke internetprovider heb je eigenlijk? Is dat toevallig UPC of Ziggo? Het valt ons op de helpdesk de laatste tijd op dat we deze foutcode opeens vaker te horen krijgen dan in het verleden. In eerste instantie zijn we toen bij ons netwerkbeheer gaan navragen of zij hier meer van wisten, maar toen kregen we als reactie dat deze foutcode alleen in Nederland met enige regelmaat voorkomt terwijl andere landen/regio's hier amper tot geen last van hebben.

Naar aanleiding daarvan zijn we gaan inventariseren welke internetproviders de klanten hebben die deze foutcode ook krijgen. In de meeste gevallen horen we dan UPC en in enkele gevallen ook Ziggo. Een andere veelgebruikte provider als KPN horen we hierbij nooit dus het probleem beperkt zich duidelijk tot die twee providers. Wat er precies aan de hand is, is al een behoorlijke tijd in onderzoek maar het is een erg lastig probleem. Relatief (op het totale aantal klanten dus) komt het namelijk erg weinig voor. Ook veruit de meeste UPC- en Ziggoklanten ondervinden geen problemen, maar bij alle meldingen die we tot nu toe kregen kwam altijd een van deze twee providers eruit. Het heeft er dus de schijn van dat er iets mis gaat in combinatie met deze 2 providers maar echt duidelijk bewijs daarvoor is er nog niet. Daarvoor zijn er relatief gezien gewoon veel te weinig meldingen van dit probleem.

Wat bij de meeste klanten helpt is het verwijderen van de gedownloade gamedata, om het daarna nog eens opnieuw te downloaden via een totaal ander netwerk (bij buren/kennissen). Op die manier kun je ook meteen zelf uitsluiten of het iets met je eigen thuisnetwerk/internetprovider te maken heeft. Tot er een definitieve oplossing komt is dit in ieder geval een mogelijke workaround.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb Ziggo, maar daar heeft het niets mee te maken. Want zelfs als ik offline update (Wat ook nog kan) krijg ik die melding.