hoe kan je voorkomen dat je PS3 uitgaat als je de TV uitdoet?

Ik heb dus nu het probleem dat telkens als ik de TV uit wil doen, dan gaat de playstation 3 ook uit. hoe verander ik dit.
Ik wil namelijk mijn TV uit kunnen doen als ik download.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wellicht gebruikt de afstandsbediening van de TV dezelfde infrarood-code als de PS3.
Als dat zo is moet je de TV uitzetten met de knop op de TV zelf, of tijdelijk het IR-oogje van de PS3 afdekken met je hand.
Als de PS3 nog steeds uitschakelt dan komt het door de HDMI aansluiting, die moet je dan eerst lostrekken voordat je de TV uitzet.
Als je de verbinding met de tulpstekkertjes gebruikt dan kan dat niet de oorzaak zijn, die geven geen andere informatie door dan beeld en geluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De PS3 maakt geen gebruik van infraroodbediening. De PS3 controller en zelfs de PS3 Remote zijn bluetooth apparaten. Erg vreemd. Dan vermoed ik ook een of andere feedback via de HDMI kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dat van de Bluetooth verbinding i.p.v. infrarood wist ik niet, ik heb niet zo'n ding.
De HDMI-kabel lijkt mij dan de enig overblijvende optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leek me zo'n raar verhaal,niet technisch gezien maar uit gebruikersoogpunt dus ben ik op onderzoek uitgegaan en je hebt gelijk. Je moet de input van je tv veranderen en dan je tv uitzetten.
According to the online user guide, there is an apparent way to circumvent the PS3's shutdown: Even when [On] is selected, this feature (HDMI Control) may not be available in the following cases: When using certain features of the PS3™ system, such as gameplay or video playback.
When the PS3™ system is not selected as the input source for the TV. So it would seem that changing the TV's input before shutting it down should leave your Playstation running.

Andere antwoorden (4)

Dan is er iets mis met je PS3 Want NIEMAND anders heeft die probleem, Ga naar de winkel waar je hem hebt gekocht want dit is niet iets normaals dat valt te Omzeilen maar dat is gewoon raar :s Dus ik zou naar een winkel gaan waar je de Ps3 hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens jhet stekkertje die van de ps naar tv gaat los te maken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou je tv op standby kunnen zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de tv toevallig aangesloten op een master slave stekkerdoos? Het ziet eruit als een gewone verleng-stekkerdoos, maar heeft één master-stopcontact en een aantal slave-stopcontacten. Als het apparaat op de master stekker uitgezet wordt (in dat geval de televisie) dan wordt de slave stopcontacten ook uitgeschakeld (in dit geval de PS3).