Het is een product wat gewoon verkocht word naar mijn weten. Meer info hier: http://www.technobuffalo.com/gaming/playstation-3-assault-rifle-controller-is-65-of-fail/

Het ziet er een beetje nutteloos uit. Het is in de vorm van een geweer, maar je hebt er helemaal niks aan. Geen motion sensor of iets dergelijks, gewoon knoppen op een plastic geweer geplaatst.

Toegevoegd na 56 seconden:
Als het verboden was, zou het ook niet op Amazon verkocht mogen worden: http://www.amazon.com/PS3-Assault-Rifle-Controller-Playstation-3/dp/B003E8LA7M
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik zie niet echt wat het er aan toevoegt, behalve dat het 'leuker' staat.
Kimath
12 jaar geleden
Als je op de Amazon pagina kijkt, zie je dat de reviews erg slecht zijn. Het word omschreven als een goedkoop stuk plastic dat zo uit elkaar valt, en het ligt niet fijn in de hand, omdat je je vingers raar moet houden.
Wat in een Amerikaanse internetwinkel verkocht wordt, is natuurlijk niet automatisch legaal in Nederland.

in Nederland zijn alle op echte wapens lijkende spelwapens verboden. Zelfs als ze een rode loop hebben, en zélfs als ze helemaal rood zouden zijn.

Dus ja: de Assault rifle is in Nederland verboden.

Informatie van de Rijksoverheid:

Nepvuurwapens zijn voorwerpen die sprekend op echte vuurwapens lijken. Dat kunnen bijvoorbeeld speelgoedwapens zijn. Maar ook aanstekers in de vorm van pistolen of handgranaten. Of 'wapens' die onderdeel uitmaken van een spelcomputer. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden. Ook als ze groter of kleiner dan het echte wapen zijn of als ze een andere kleur hebben.

Toegevoegd na 5 minuten:
En de reden is dan:

Er zijn maar weinig mensen die het verschil zien tussen een nepwapen en een echt vuurwapen. Een nepwapen kan dus gebruikt worden om iemand mee te bedreigen. Daarom zijn nepwapens in Nederland verboden.