waarom hebben sommige games geen multiplayer optie?

sommige spellen zouden echt geweldig zijn als je die met meerdere mensen kon spelen.
er zijn ook weinig avonturen games die je samen kan spelen.
is het misschien moeilijker te programmeren ofzo?

Toegevoegd na 19 seconden:
met multiplayer bedoel ik dus niet online.

Toegevoegd na 1 dag:
ik bedoel games als harry potter, code lyoko en avatar, games die gaan over meerdere mensen in de hoofdrol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige spellen willen de nadruk leggen op een 'singlehand' avontuur, (denk als voorbeeld aan spiderman die eigenlijk alles alleen oplost in zijn avonturen)
Een multiplayer optie zou dit eindresultaat kunnen beïnvloeden, misschien niet in het speel plezier maar meer over het idee waarover het verhaal gaat

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze proberen een ervaring over te brengen van een desbetreffend verhaal/personage.

Ik ben er echter over eens dat sommige avontuur spellen idd wel een multiplayer zou kunnen gebruiken om het spel nog gaver te maken

HET IS NIET ZO dat programmeurs het technisch niet aan kunnen. Maar met alles dat wij moet worden verwijdert of verandert om zo'n functie toe te voegen, dan eindigen ze vaak met iets triviaals. Het zou een mindere versie van de game maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
*let niet op mijn typ fouten, enthousiast schrijven noem ik dat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1. Er gaat sowieso meer tijd inzitten om het te programmeren.

2. Sommige spellen zouden te makkelijk worden als je met 2 mensen samen kan spelen en dan moet een level dus opnieuw gemaakt worden voor 2 spelers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ten eerste veel te veel werk om dat allemaal te programmeren en in elkaar te zetten om het zo maar even te noemen. Meestal is het budget om het spel te maken ook te laag of willen ze eerst kijken of het spel een beetje verkoopt. Daarna kunnen ze kijken of ze vedere versies gaan maken MET een multiplayer mode. Voor hen dus een veel goedkopere, een minder risicovolle en makkelijkere manier om een populaire game te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterechte min, plus van mij.