Wat is zo goed aan een Macbook? (zie extra uitleg)

Van mijn ouders krijg ik een nieuwe laptop.. maar ik mag dus kiezen. Ze willen een mac voor me kopen, maar.. ik zelf speel veel spellen en lees "manga" op internet, is een macbook dan een goeie keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor spellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FPS, RPG, oftewel spellen die je dan toch moet downloaden
Kimath
13 jaar geleden
Als je veel games speelt, kun je beter een pc met Windows nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort spellen? Browsergames of echt games op een DVDtje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat toch FPS, RPG spellen die je moet downloaden.
Lezen is een kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, mijn ipod had nog niet alle comments geladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt gamen is een laptop geen goeie keus. Dan kun je beter een pc kopen.

Het beste antwoord

Wow plotseling veel iPhone antwoorders.

Maar gezien je keuze voor games, zou ik een gewoon een "normale" laptop kopen. De specificaties zijn meestal beter en voor een lagere prijs. Met het geld wat je over houdt kun je ook nog eens proberen om je ouders een spel of een goeie game-muis - toetsenbord voor je te kopen

Macbooks zijn voornamelijk voor mensen die al veel Apple producten hebben en is de integratie van een Macbook ook veel makkelijker.

En ik weet niet of je deze laptop ook voor school gaat gebruiken of niet, indien wel dan zou ik 100% zeker weten voor een Windows laptop gaan. Dan gaan de documenten en allemaal ook veel makkelijker.
Voor de Applefanboys: Jaja, er bestaat Office voor Mac OS. Maar weet je hoeveel dat wel niet kost?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja ook helemaal vergeten, games vooral die je op internet moet downloaden zijn niet Mac compatibel, gewoonweg er is te weinig vraag naar om een er een versie voor de Mac te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een macbook heeft verl minder virussen maar vind ik niet optimaal voor games

Een dell alienware wel maar heeft
Meer virussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt het aantal virussen niet aan op welke sites je gaat, en natuurlijk aan je virusscanner? Ik snap niet hoe dat aan het merk kan liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple heeft een bepaalde formule die minder makkelijk te kraken is dan de formule van Windows/Microsoft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple gebruikt als besturingssysteem OSX! Hiervoor worden haast geen virussen geschreven! Vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows wordt veel meer gebruikt, daardoor loont het niet om virussen voor Linux en Mac osx te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het loont helemaal niet om
Virussen te maken Alleen voor
De mensen die je proberen te hacken
Tja, omdat minder mensen een MacBook hebben bestaan daar ook minder virussen voor, ook heb je de kans dat jou game niet op een MacBook kan worden gespeeld. De meeste mensen kopen een MacBook omdat ze fan zijn van apple of om op te scheppen want macbooks zijn wel duurder dan andere pc's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ook al ben ik een iMacFan. Als ze zo populair blijven, vrees ik dat de virusmakers ons binnenkort ook wel weten te vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met het eerste deel, maar je tweede statement is echt bullshit. Je koopt geen Macbook omdat je "fan" bent, maar omdat je in een bepaalde branche werkt zoals de Grafische Industrie en hem dus echt wel nodig hebt en opscheppen dat je veel geld hebt omdat je er een kan kopen is ook klinkklare onzin. Ik ben niet rijk, maar ik had er toevallig ook een nodig voor mijn werk en ja, ik ben er erg tevreden over, maareuh cupnoodles, als je wilt gamen zul je toch een gewone PC moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sakura heeft gelijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik toch toevallig heel veel mensen die een iPhone, iPod, MacBook kopen om er mee op te scheppen hoor. De mensen die het kopen omdat ze het moeten is een zeer klein aandeel maar hoor.
Voor Apple worden helaas nog niet zoveel spellen uitgebracht, dus als het je daar om te doen is, zeg ik: koop een Windows laptop met een goede videokaart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internetten kun je op beide goed. Een probleem kan ontstaan als jouw spellen OSX niet ondersteunen want dan doen je spellen het überhaupt niet. Ik denk dus dat een goeie windows laptop veel beter is (in dezelfde prijsklasse van MacBook's heb je een superlaptop).