Kan ik zelf een Wii ombouwen? Zo ja, hoe?

Ik wil zelf een Wii ombouwen zonder hem naar de winkel te brengen. Is dat mogelijk? Of heb je er speciale kennis voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (4)

Nee je hebt daar geen speciale kennis ofzo voor nodig, maar het kost je 27 euro.

Zie de bron voor de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker niet gaan betalen, alle info is online te vinden. en voor die 30 euro kun je een ander betalen die hem voor je ombouwt. dat gaat een stuk sneller kan ik je verzekeren, bovendien ga je dan pas weg op het moment dat je hem werkend hebt gezien.
Als je er zelf aan gaat sleutelen, moet je er wel verstand van hebben. Ik durf het niet aan hoor! Als er iets mis gaat doet heel je wii het niet meer!

Ik heb via marktplaats iemand gezocht in de buurt die een wii om kan bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ombouwen met een andere chip erin zou ik niet meer doen. Je garantie vervalt en het is duur (nou ja dat valt ook nog wel mee). Je moet dan ook weten welke chip je nodig hebt voor welke wii versie (oftewel hoe oud is je wii). Ombouwen zou ik echt laten doen. Ook omdat als het mis gaat de kosten voor herstel of nieuwe wii dan niet voor jou rekening zijn.

Maar vergeet het ombouwen met de soldeerbout. Want tegenwoordig kan dat legaal met een stukje software. Het kost je dan maar rond de 30 euro tegenover circa 75 euro. Daarnaast verlies je de garantie niet en hoef je de wii niet open te maken. Ik heb voor je 2 bronnen voor je toegevoegd. En als je toch nog aan het solderen wilt zou ik eens rond neusen op marktplaats of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan GRATIS via software.

Hoe je het doet hangt af van je systeem versie.
Als je een wat oudere versie hebt (vóor 4.3) dan kun je het doen via het programma bannerbomb. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een normale sd kaart (gewoon uit een fototoestel ofzo).

Als je systeemversie 4.3 hebt, moet je het via de smash stack hack of de indiana pwns exploit doen. (hiervoor heb je of het spel lego indiana jones nodig of super smash bros brawl. (je kan ze ook gewoon van iemand lenen) en er zijn nog meer spellen
bekijk even dit youtube kanaal. Deze persoon heeft allemaal hack tutorials met verschillende spellen (ook lego batman)

http://www.youtube.com/user/DsHacker14#p/c/E468C99806F1C22C

Bannerbomb: http://www.youtube.com/watch?v=jFI_nI0Js3w

Smas stack: http://www.youtube.com/watch?v=2nt0s6_3gpo

Indiana pwns: http://www.youtube.com/watch?v=kztoRRjiuxs

Voor meer hacks voor wii en homebrew moet je even op de wiibrew site kijken: http://wiibrew.org/wiki/Main_Page

en op de wii-hacks site (om op deze site links te kunnen zien heb je een account nodig dat je gratis kan aanmaken)

http://www.wiihacks.com/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik moet ook nog even toevoegen dat als je een oudere systeem versie hebt je het beste ook BOOTMII kan installeren. Hiermee kun je het bricken (softwarematig je wii onbruikbaar maken) voorkomen. Als je je wii hackt moet je hem niet updaten aangezien je dan je hacks kwijt kan raken en je wii (misschien) gebrickt kan worden.

Zelf heb ik mijn wii nooit gebrickt door hacks. Als je bootmii hebt kun je altijd je systeem weer herstellen.

hier nog een link van iemand die bannerbomb gebruikt en ook laat zien hoe je bootmii installeert.

http://www.youtube.com/watch?v=Ikoaerct8pM

let wel op dat je altijd een hack gebruikt die bij jouw systeemversie hoort.

Je kan zien welk systeemversie je hebt door je wii aan te zetten en dan links onder op die ronde knop te duwen en bij de instellingen rechtsboven aan het scherm te kijken (zoals ook te in het laatste filmpje).

Natuurlijk kun je het ook laten doen voor 30 euro maar persoonlijk doe ik het liever zelf (alhoewel je dan geen garantie hebt).

succes!