Waar kan de slechte internet verbinding op mijn bekabelde PS3 aan liggen?

Ik heb al enkele jaren een PS3. Voorheen speelde ik altijd met draadloos internet maar dat was nogal traag omdat mijn PS3 net op het randje van de max. afstand vd router stond. Nu heb ik hem bekabeld, een kabel van zo'n 15 meter vanaf de router en via een verlengdoosje met nog een kabel naar de PS3. Nu heb ik wel betere verbindinding, maar nogsteeds erg slecht. Als ik aan de kabel ga duwen/trekken kan het zelfs gebeuren dat hij zich afmeld van het internet. Kan het liggen aan dat er wel 'kreuken' en 'vouwen' in de kabel zitten, of zou het kunnen dat de plugin niet helemaal goed is? Moet ik er misschien een nieuw kopje aan de kabel maken?

Mvg,

Marijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb by the way een Experia Box van KPN, mocht dit uitmaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je hebt eigenlijk twee kabels aan elkaar gekoppeld via zo'n doorgeefdingetje (even geen idee hoe die heten :P)? Ik had dat eerst ook, maar sinds ik in mijn PS3 een kabel heb die direct van de modem komt en dus niet wordt verlengd, merk ik dat hij een stuk sneller is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dan zal ik dus een langere kabel moeten halen. Enig idee hoe zo'n kabel heet? of code ofzoiets bedoel ik? Want volgens mij zit daar ook nog verschil in... op mijn kabel staat CTP UTP CAT 5e PATCH CORD en dan een code
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of kan ik beter een FTP kabel gebruiken dan een UTP?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welke kabel je het beste kunt gebruiken, daarvoor moet je op antwoorden wachten, google gebruiken of in de winkel ernaar vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik een speedtest doe in de browser van m'n ps3 dan komt hij uit op 770.4 KByte/sec (6163 kbps) als downloadsnelheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
UTP CAT 5E is prima om te kopen. http://www.utp-kabel.nl/cat5-kabels.html

Het beste antwoord

Dan heb je waarschijnlijk echt pech kerel, het NAT type van de Experia Box is niet het NAT type waar je PS3 om vraagt, dat is namelijk het NAT type 2.

Je kan dit niet aanpassen, dit kan kan niet omdat de software van de router je deze mogelijkheid niet geeft.

Het kan pas na een firmware(software) update die een dergelijke optie toevoegt, en deze is volgens mij nog steeds niet verschenen.

Ik vond deze informatie op een KPN forum, raadpleeg de bron even als je het forum wilt bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is waarschijnlijk te veel signaalverlies. Koop een nieuwe kabel en je verbinding zal een stuk stabieler worden! Succes