Waarom is cod5 veel minder bekend dan cod4 en 6?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
sterredag
13 jaar geleden
wat is cod4 (5 of 6) wat mij betreft zjin ze allemaal even onbekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Call of duty serie en de Call of duty modern warfare serie

Antwoorden (5)

Ik dat het ligt aan het feit dat COD 4 en 6 allebei over Modern Warfare gaan en je dus met hedendaagse en bekende wapens kunt spelen. Ik voelde me zelf ook niet zo tot COD 5 aangetrokken. Misschien dat mensen het wel gehad hebben met die spellen die over de Tweede Wereldoorlog gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor hier (van een actief oorlogsspelletjes speler, dat het komt omdat Call Of Duty wederom tweede wereldoorlog is, voorheen waren al dat soort spellen gebaseerd op de tweede wereldoorlog, het idee is nogal uitgemolken en gaat vervelen.

Die andere twee zijn modern warfare en is wat verfrissender.
13 jaar geleden
zoals hierboven beschreven natuurlijk de nazi moeheid en
omdat ze door 2 aparte studios worden gemaakt (zelfde uitgever) en de ene studio gewoon iets beter en vernieuwender is als de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Call of Duty 4 was een soort van revolutie binnenin het genre, Modern Warfare 2 was hier het vervolg op. World at War verdween een beetje tussen beiden. Daar kwam nog bij dat Treyarch, de maker van de 'mindere' Call of Duty's WaW maakte, in tegenstelling tot Infinity Ward (waar overigens in maart alle kopstukken zijn opgestapt) dat COD4 en COD6 heeft gemaakt, en dat WaW zoals gezegd wéér over de Tweede Wereldoorlog ging.

Overigens heeft WaW (COD5 dus) wel beter verkocht dan COD4.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft het meeste te maken met de makers/programmeurs van de spellen van CoD.

CoD 4 en CoD 6 waren door andere programmeurs (ander ontwikkelteam) gemaakt dan CoD 3 en 5.

CoD5 geeft hierdoor een heel andere manier van spelen, schieten, rennen, etc. ook had CoD5 een hele andere beleving dan 4 en 6.

Het gaat bij de serie CoD om en om, bijna jaar komt er eigelijk een nieuwe uit, de ene wordt gemaakt door Treyarch de andere wordt gemaakt door Infinity Ward. De eerst volgende CoD wordt nu ook uitgebracht door Treyarch.

Of Infinity ward nu CoD(8) ook gaat uitbrengen is nog maar de vraag. Veel van het oude personeel is opgestapt. Er zijn heel veel discussies en heel veel kritiek geweest over CoD 6 omdat hier geen Dedicated servers in zaten, een blamage voor de game wereld. Treyarh hebben nu al gezegd dat zij voor CoD 7 ook weer gebruik gaan maken van Dedicated servers (duh). Hiermee zal wellicht de populariteit van Treyarh weer toenemen.