Hoe kan je het spel AoE2 spelen op een macbook?

Ik wil graag het spel Age of Empires 2 spelen op mijn macbook air, maar als ik het spel bv. op Steam koop, dan werkt het niet op mijn mac...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
3.1K

Antwoorden (1)

ik heb gezien dat het spel niet geschikt is voor mac OS besturing systeem
Dus je zult windows op je mac moeten installeren.
en in dit geval een pure windows met bootcamp (geen virtual machine of zo)
omdat je steam gebruikt,
had je een losse AOFE DVD
dan had je wel een virtuele machine kunnen gebruiken.

Dan steam installeren op windows , inloggen en dan ages of empires er op
dan kan het werken hoe goed is de vraag
maar volgens mij kan het wel
aangezien het al een ouder spel is.

Toegevoegd na 19 minuten:
ik heb nog wel "playonmac" gevonden
en daar staat AOFE als gesupported maar kijk ook even of je de steam versie kan vinden ?
ik heb niet veel hoop dat dit goed zal werken maar in elk geval kan je op die manier zonder een extra windows licentie te moeten kopen spelen
het is een virtuele machine dus zeker niet ideaal
capthavoc