Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik rollercoaster niet kan opslaan?

Ik speel rollercoaster tycoon 1 op een vrij nieuwe computer met Windows 7. Als ik op het knopje opslaan of laden druk dan gebeurt er helemaal niks. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

oud spel.met deze link gaat het lukken.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Make-older-programs-run-in-this-version-of-Windows.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Rollercoaster 1 is vrij oud reeds, en dan bestaat de kans, dat zulke spelletjes niet meer functioneren onder de nieuwste windows versie.
Je zou kunnen kijken op de site zelf van rollercoaster, of er misschien een update voor is, zo niet, dan kan je het spelletje misschien wel spelen, maar niet opslaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er was vroeger wel een patch voor beschikbaar, maar helaas kan ik die patch nergens meer terug vinden, misschien dat iemand anders jou daar wel aan kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op: In Windows 7 crasht je spel nu na ong. 20 minuten spelen. In Windows Vista werkt het saven/loaden niet (geheel) zoals het moet. Dit gaan we nu aanpassen.

- Klik met je rechtermuisknop op de map waarin je RCT(2) geïnstalleerd hebt (normaal C:/Program files/Infogrames of C:/Program files/Hasbro Interactive) en kies eigenschappen.
- Klik het Tabblad "Beveiliging" aan.
- Klik midden in dat scherm op "Bewerken".
- Klik op "Toevoegen..." en typ "Iedereen" of "Everyone" in (hangt af van je Windows taal)
- Klik op het hokje naast "Volledig beheer" onder "Toestaan" en klik op Toepassen en daarna op "OK".
- Klik nogmaals op "OK".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++ top antwoord, ook goeie bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alles doorzocht maar nergens kan ik het tabblad beveiliging vinden????? Toch bedankt voor je snelle antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het toch nog gevonden, alles gedaan wat daar stond maar het is niet gelukt jammer!
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/233108-Rollercoaster-tycoon-1-slaat-niet-op.
hier staat de patch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding