Is het mogelijk om bij freenom.com een DNS op te zetten die doorschakelt naar een minecraft server ip met custom poort?

Want ik host ergens een server, die mij de poort 41058 geeft en ik kan niet de poort 25565 aanvragen. Nu heb ik wel een hostname gekregen, maar ik host ook een TeamSpeak server, die ik via freenom.com laat doorschakelen.
Nu heb ik dan als TeamSpeak IP ts.boeit.niet en ik wil als minecraft server IP play.boeit.niet of mc.boeit.niet.
Zelf lukte me het niet, vandaar de vraag.

Toegevoegd na 2 uur:
Met een DNS opzetten bedoel ik, een 'record' toevoegen die play.qwertycrew.tk doorverbind met 149.202.92.163:41058

https://gyazo.com/66dd43fa0d46a7ab68556be79ba7fce1

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om je domeinnaam te laten verwijzen naar een minecraft server met een custom poort heb je een SRV Record nodig. Niet alle (gratis) registrars ondersteunen dit, als je registrar dit wel ondersteund moet je het volgende instellen: Service: _minecraft Protocol: tcp Name: play Priority: 0 Weight: 5 Port: 41058 Target: play.qwertycrew.tk Als er geen Service en Protocol velden zijn, typ dan het volgende bij Name: _minecraft._tcp.play Als alles goed ingesteld is dan is je server nu te bereiken via play.qwertycrew.tk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100