Is het mogelijk om bij freenom.com een DNS op te zetten die doorschakelt naar een minecraft server ip met custom poort?

Want ik host ergens een server, die mij de poort 41058 geeft en ik kan niet de poort 25565 aanvragen. Nu heb ik wel een hostname gekregen, maar ik host ook een TeamSpeak server, die ik via freenom.com laat doorschakelen.
Nu heb ik dan als TeamSpeak IP ts.boeit.niet en ik wil als minecraft server IP play.boeit.niet of mc.boeit.niet.
Zelf lukte me het niet, vandaar de vraag.

Toegevoegd na 2 uur:
Met een DNS opzetten bedoel ik, een 'record' toevoegen die play.qwertycrew.tk doorverbind met 149.202.92.163:41058

https://gyazo.com/66dd43fa0d46a7ab68556be79ba7fce1

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je met 'een DNS opzetten?'
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een DNS opzetten bedoel ik, een 'record' toevoegen die play.qwertycrew.tk doorverbind met 149.202.92.163:41058 https://gyazo.com/66dd43fa0d46a7ab68556be79ba7fce1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, volgens mij kan dat wel: https://my.freenom.com/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=4
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die post heb ik al gezien, en dat werkte allemaal niet...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het niet mogelijk bij freenom om de ene poort te forwarden naar de andere poort. Ik vermoed dat dat het probleem is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, dus dat is het probleem... Weet iemand waar dat wel kan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hiervoor heb je een A record en een SRV record nodig. Je zult eerst het A record moeten instellen zodat play.qwertycrew.tk doorverwijst naar 149.202.92.163 Je server is dan te bereiken via: play.qwertycrew.tk:41058 Daarna moet je het SRV record instellen zodat je gebruikers het poortnummer niet meer hoeven mee te geven. Je server is dan (na het instellen van het SRV Record) te bereiken via play.qwertycrew.tk Zoek hier maar eens op via google, er is veel informatie over te vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen idee trouwens of freenom SRV records ondersteund, je zult dit zelf even moeten uitzoeken.

Het beste antwoord

Om je domeinnaam te laten verwijzen naar een minecraft server met een custom poort heb je een SRV Record nodig.

Niet alle (gratis) registrars ondersteunen dit, als je registrar dit wel ondersteund moet je het volgende instellen:

Service: _minecraft
Protocol: tcp
Name: play
Priority: 0
Weight: 5
Port: 41058
Target: play.qwertycrew.tk

Als er geen Service en Protocol velden zijn, typ dan het volgende bij Name: _minecraft._tcp.play

Als alles goed ingesteld is dan is je server nu te bereiken via play.qwertycrew.tk.