kan je deze train simulator spelen op een pc met windows 7?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Volgens mij niet. Althans bij mij crasht hij.
Ik heb het spel veel gespeeld op windows 95, 98 en ook nog op XP. Daar werkte het spel redelijk goed op. Redelijk maar nooit echt goed. De "engine" van de software was gebrekkig waardoor het spel bij gedetailleerde stuaties schokkerig verliep. Reden voor mij om er toch mee door te gaan was dat dankzij de open source van het programma het voor amateurs mogelijk was om eigen materieel en trajecten te ontwerpen. Dankzij een zekere Chris Longhurst was vrijwel het gehele NS-materieelpark met grote precisie ingebracht en waren talrijke Nederlandse trajecten berijdbaar.
Microsoft had een verbeterde versie aangekondigd met de software-engine van de beproefde Flight Simulator maar om commerciele redenen trok Microsoft in 2009 de stekker uit het project. Tot grote spijt van de vele treinliefhebbers in Nederland die reeds allerlei hobbyclubs hadden opgericht om het spel gezamenlijk te spelen. Op de HTC beurzen in de Jaarbeurshallen in Utrecht waren daarvoor speciale stands opgericht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Een alternatief zou het programma Trainz van Auran kunnen zijn. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trainz Die werkt goed op Windows 7 en ziet er ook wel mooi uit. Maar als treinhobbyist heeft me het niet blijvend kunnen boeien omdat de bediening te weinig realistisch en teveel computerachtig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal niet weten waarom niet, ik kan nog zelfs zulk soort spellen spelen op Windows Vista dus ik denk van wel, het kan zijn dat je te weinig geheugen hebt, heb je ook wel java 64 bit??