Is gameverslaving net zo ernstig als alcohol/drugsverslaving ?

Wanneer men van drugs / alcoholverslaving afgekicked is wordt men geacht die spullen nooit meer te gebruiken.
Betekent dit dat als je van je gameverslaving afgekicked bent, dat je nooit meer een game kan spelen, omdat het gevaar bestaat dat je weer in je oude gewoonte vervalt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.3K

Het beste antwoord

Een gameverslaving is minder erg omdat je dan alleen psychisch verslaafd bent, en er geen lichamelijke verslaving aan vast zit. Bij drugs en alcohol blijft ook je lichaam 'verlangen' naar het spul, bij games zijn het alleen je hersenen.

Je kunt heel best in je jeugd een gameverslaving hebben en op latere leeftijd een 'gematigde' gamer zijn, net zoals je van extreme boekenwurm of extreme tv-junk kunt veranderen in een redelijk evenwichtige 'gebruiker'.

De eerste generaties oude gameverslaafden komen over het algemeen prima terecht. ik ben zelf tijdens mijn puberjaren zwaar verslaafd geweest aan Donkey Kong. Er waren dagen dat ik 12 uur op m'n verre-voorouder-van-de-gameboy zat te hakken. Is helemaal goed gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks. Duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Ik ben geneigd te zeggen dat dit inderdaad minder weg is. Als je erover na gaat denken zitten alle verslavingen tussen de oren. Er is geen lichaam wat naar een sigaret verlangt. Het is de gewoonte van het roken wat naar een sigaret verlangt. Hetzelfde geldt voor gamen. Het is puur een kwestie van gewoonte!

Voordat ik allemaal minnetjes toegewezen krijg, denk er maar eens over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel degelijk een chemische afhankelijkheid bij verslaving aan bepaalde stoffen. Het lichaam gaat op het ontbreken van de stoffen reageren door te gaan zweten, koortsachtig te worden, trillen, spierslapte te vertonen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt zo niet waar.