Wat is Pottermore precies? En hoe werkt het?

Ik ben al een maand lid van pottermore, maar ik snap er niet veel van. Ik zie alleen maar plaatjes en kom niet in hoofdstuk 2. Wat is het eigenlijk precies? Want sommige mensen zeggen dat ze al lang in een huis zitten in hoofdstuk 1 (zoals griffoendor). Maar ik heb daar helemaal niks van meegekregen? Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik ben voor je aan het kijken, maar dat kan nog wel even duren vrees ik, dus het antwoord zal van iemand anders moeten komen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik heb inmiddels een toverstok en een avatar, maar het schiet nog niet op.....(hoofdstuk 5). Je moet overal op klikken tot er weer iets gebeurt en je naar het volgende hoofdstuk kan. Wat je moet zoeken staat rechts, en extra voorwerpen lichten op als je er met je muis overheen gaat. In sommige plaatjes gebeurt niks, in andere juist heel veel. Sommige gebieden blijven gesloten tot je weer andere dingen hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, ik heb inmiddels een toverstok, een zwarte kat en mijn schoolspullen en zit inmiddels in Ravenklauw maar eigenlijk ben ik het nu ook al wel een beetje zat. Gewoon dom blijven klikken en doorklikken, lezen en doorlezen (of doen alsof je leest), dan kom je vanzelf steeds een stapje verder....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben begonnen om de boeken in het Engels te lezen. Ik snap de boeken wel helemaal. Maar ik snapte niet hoe je verder kwam bij hoofdstuk 1, ik heb al rondgeklikt. Dus ben ik eigenlijk al een week klaar met boek 2 lezen.. Hoe kom je bij hoofdstuk 2 dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uiteindelijk moet je gewoon steeds het pijltje naar rechts hebben. "Start hoofstuk x". Sommige hoofdstukken eindigen wat raar met een overzichtje ofzo, en kun je niet terug, maar moet je helemaal naar beneen scrollen, en daar op het navigtiebalkje op "start hoofdstuk (vlgende) " klikken om verder te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hoofstuk 1 hebt uitgespeeld (number 4 privet drive, something peculiar is happening, Harry is deliverd, End of chapter 1) en je hebt 'end of chapter 1'gekozen, kom je op een 'rode' pagina' waar bovenaan 'Chapter 1, the boy who lived' staat. Daar moet je HELEMAAL naar beneden scrollen voor een grijs balkje waarin 'the boy who lived' staat, en klik je op het rechterpijltje (start of chapter 2). En zo werkt het eigenlijk bij alle hoofdstukken.
let wel; al die teksten bij de pijltjes verschijnen pas als je er met je muis over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ik snap het! dankjewel!

Antwoorden (1)

Nou, ik heb er even een half uurtje voor je rondgekeken, en wat het vooral lijkt te zijn is een interactieve website rondom de boeken van Harry Potter, die zich - helaas - richt op het jongere (allerjongste ?) segment van de doelgroep.

Er zitten heel leuke dingen in, zoals achtergrondinformatie / nooit gepubliceerde 'zijplotjes' die zeker een meerwaarde zijn voor de wat minder jonge fans, maar voor je daar bij kunt , moet je helaas door een hoop kinderachtig zoek-en-klikwerk heen. Voor de oudere fans een te lange aanloop, voor de jongere een teleurstellende beloning. Verdere activiteiten (zoals 'upload je eigen tekening' ) maken wel duidelijk op welke doelgroep de site zich primair richt.

De besturing is niet erg intuïtief, en het is steeds een verrassing waar je terecht komt. Voor ik aan het verhaal begon, heb ik links en menu;s gezien waar ik nu - eenmaal in het verhaal - met geen mogelijkheid meer bij kom. Mijn 'angst" is dat je je eerst door ALLE hoofdstukken van ALLE boeken heen moet werken, voor je verder kunt. Voor een kind met eindeloos de tijd een paar uur klikken, voor een volwassene de moeite helaas niet waard of een 'expeditie' van weken.

Maar om verder te komen, MOET je wel. In verschillende hoofdstukken vinden bepaalde activiteiten plaats (zoals de sorteerhoed) waarin jij interactief onderdeel wordt van het verhaal en andere stukken van de website kunt ontlsuiten.

Kwestie dus van een lange adem. En er vooral niet te lang achter elkaar mee doorgaan, want dan loop je het risico Harry-Potter-moe te worden en dat zou jammer zijn.

Het is ZO veel voor elk wat wils, dat er voor elke "beloning" 9 negatieve elementen tegenover staan. Dat, plus de commercie die er vanaf druipt en de te prominente rol die Facebook speelt op de hele site (met uiteraard voornamelijk niets zeggende commentaren van jonge kinderen) maakt het wel een hele...uitdaging, om de absoluut heel leuke dingetjes er uit te kunnen halen. Zo heb ik net gelezen hoe Vernon en Petunia elkaar ooit ontmoet hebben; erg vermakelijk.

Volhouden dus, wat erg goed is voor je Engels trouwens, want de site is nog niet in het Nederlands vertaald......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Och jee, weer een sneu wraakminnetje ??
Wat heb ik nou weer elders verkeerd gezegd ?