Wat kan deze droom betekenen?

Ik droomde dat mijn vader een veel jongere vriendin had gevonden en in mijn droom ontmoette ik haar voor de eerste keer.
Dit was een vervolg op een eerdere droom, waarbij hij het had verteld, maar ik haar toen nog niet had ontmoet. Nu wel, omdat we nu met een vliegtuigje (sport) door vliegden en in een voor mij absolute onbekende buurt uitkwamen. Langzaam begon ik de omgeving te herkennen aan de verhalen van mijn vader en uiteindelijk gingen we de woning van die vriendin binnen. We waren niet alleen en mijn moeder en broer (andere dan in de werkelijke wereld)

Die vriendin is heel jong en veel jonger dan ik. Dat was ook een hele rare ontmoeting.

---

In de normale leven zie ik mijn vader als een absolute trouw iemand die (in mijn ogen) zeker niet zoekende of kijkende is naar anderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dus jouw ouders zijn bij elkaar, gelukkig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar 'ik' zou niet willen zeggen gelukkig. Ze zijn trouw ook in moeilijke tijden.

Het beste antwoord

Dromen vertellen je iets over je jezelf.

Ik denk dat deze droom feitelijk niks met je vader te maken heeft.
De vader in een droom staat symbool voor de ratio en voor wilskracht: Zaken die verbonden zijn met het verstand.
Je vader neemt je in je droom mee naar een vreemde plaats. Je ontmoet nieuwe mensen.
Misschien ben je momenteel bezig met keuzes maken over belangrijke zaken, of zijn er conflicten waar je een oplossing voor zoekt.
Je droom laat zien, dat je verstand, je ratio, je probeert te leiden naar nieuwe gebieden om een oplossing te vinden voor de zaken waar je momenteel tegenaan loopt.

Bovenstaande klopt ook weer met het feit dat je in een vliegtuig reisde.
Want wie in zijn droom per vliegtuig reist, heeft in het wakende leven de behoefte om belastende dingen, zorgen en moeilijkheden achter zich laten en op te lossen.

Samenvattend: Ik denk dat je momenteel in het dagelijkse leven kampt met wat moeilijkheden waar je vanaf zou willen. Je bent erg bezig met het zoeken naar oplossingen en het maken van de juiste keuzes.

Herken je iets uit deze droomverklaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi Skusme, ik dacht ook iets in die trent. + Het is waarschijnlijk een hele mooie , positieve droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je samenvatting klopt wel over mijn leven nu. Ik kan er nog niet echt uit halen wat de droom me wil vertellen.

Andere antwoorden (3)

In de meeste gevallen is het gewoon toeval dat je dromen op elkaar aansluiten. Ik heb een keer gelezen dat er het tegenovergestelde kan gebeuren van wat je droomt. Maar ik blijf gewoon geloven dan dromen niks betekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft je vader soms sinds kort een nieuwe hobby, bezigheid, iets gekocht waar hij helemaal gek van is? (dat zou in je dromen de jonge vriendin kunnen zijn).
Het zou kunnen dat hij jullie daar vaag iets over heeft verteld en dat het nu duidelijk wordt hoeveel het voor hem betekent. Of dat hij jullie pas sinds kort meer mee laat delen in zijn liefhebberij.

Ik denk dat je het in deze richting moet zoeken. Iets dat heel erg belangrijk voor hem is en waar jullie pas sinds kort echt bij betrokken zijn.
13 jaar geleden
Dromen zijn dingen die je diep van binnen bedenkt, het zijn dingen die je zelf bedenkt. Dat zijn dus geen dingen die echt gebeuren maar waar jij geen weet van heb. Misschien heb je laatst een film gezien over een man met een jongere vriendin. Het hoeft zelfs niets te maken hebben met elkaar, dan heb jij gewoon een grote verbeelding. Dromen betekenen vaak niet zo veel. Je kan het bij alles betrekken wat je wilt. |

Als ik jou was zou ik er niets van aantrekken, je zou jezelf helemaal gek kunnen maken