Hoe verklaren mensen die geloven in (een) God de dinosaurus vondsten?

Er worden (volgens mij) dagelijks (bot)resten gevonden van dinosaurussen (sorry als ik 't verkeerd spel ;-) ) gevonden.
Volgens de wetenschap zijn sommige vondsten al miljoenen en soms miljarden jaren oud!
En de bijbel verklaard dat de aarde om en nabij de 4000 jr oud/jong is..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb altijd begrepen rond de 6000 jaar, maar dat is niet zo belangrijk als we het over miljoenen en miljarden jaren hebben die de dieren en de aarde al bestaan. Ik zie het hele scheppings verhaal als symbolisch bedoeld en niet zo letterlijk. Echter veel gelovigen gaan zo ver dat alles wat ze niet goed in hun bijbelbeleving kunnen inpassen, dan wel zo geschapen is. In mijn tuin groeit de plant schaafstro, dit is een van de eerste oerplanten ooit! Bestaat al 300.000.000 jaar, fossielen van deze planten vinden we in de steenkoollagen in Zuid Limburg, dan zou je zeggen, we hebben bewijs! Echter als men dan zegt, de steenkool met al zijn fossielen is zo geschapen, dan is dat voor mij einde discussie en zo gaat het ook met de dinosaurus, geloof je er in dat ze hebben bestaan, moet je minstens twijfelen aan de bijbel. Wetenschap en geloof gaan ook niet samen.

Dat kunnen ze niet goed verklaren. Dat is ook een van de manco's van het geloof.

Ten eerste zijn er meer goden, en meer scheppingsverhalen. Niet elk scheppingsverhaal is in strijd met de vondsten. Ten tweede zijn er een heleboel manieren om de vondsten te interpreteren. Zo heb je mensen die beweren dat de vondsten prima binnen de leeftijd vallen, en gefossiliseerd zijn bij de zondvloed - uitgaande van de variant die je noemt. Ten derde zijn er natuurlijk ook een heleboel gelovigen die totaal geen moeite hebben met wetenschappelijke vondsten, en hun god hier volledig buiten plaatsen, zodat er geen conflict ontstaat (althans, niet hierin).

kijk en lees is wat dr. kent hovid http://www.youtube.com/watch?v=DOlnMrt-Htk

God en de hemel zijn bedacht door mensen, en dus is het christelijke geloof onbetrouwbaar. Niks dat door mensen is gemaakt of bedacht heeft te maken met het ontstaan van de aarde of wat er gebeurt na je dood.. Dus dat hele geloof betekent al niets voor mensen die een beetje filosoferen.

Gelovigen verklaren dat als een test van god. Hij heeft zaken geplaatst die ouder zijn dan de aarde om te testen of je sterk in je geloof staat. (Tenminste, dat heeft iemand mij een keer verteldd toen ik hem deze vraag stelde).

In de bijbel staat: Een dag is als 1000 jaar en 1000 jaar is als een dag. Misschien dat 1000 jaar ook wel gelezen kan worden als 100.000 jaar.

Volgens mij gaat dat prima samen. Ook in de bijbel wordt over draken gesproken. Bovendien denk ik dat geloof en wetenschap prima samen kunnen werken. Het een hoeft de ander helemaal niet uit te sluiten.

Niet iedereen die gelooft denkt dat de Bijbel letterlijk waar is.

Geloof is een grote word. Zo zijn er verschillende interpretaties voor de bijbelse verhalen. Bij voordeeld de kabbalistische versie van de bekende Genesis verhal. Men kan het lezen als een mooie legende, een ander lees het als een parabel met een sterk moreel en weer een ander leest het als een wet boek. De reden voor deze verschilende interpretaties is: Zo was het bedoeld door de schrijvers. De bijbel is geschreven op een manier die multi-dimensionale betekenis kan leveren. Het gaat natuurlijk om de origineel teksten in het oude Hebreeuws. Zo heeft de kabbalist Nehunia Ben-Hakana berekend dat de universum is ontstaan 14 miljard jaar geleden. Dat heeft hij gedan naar aanleiding van de eerste 42 letters van Genesis. Dat weet iedereen zou je zeggen, the big bang theory is old news. Het grappige is dat dhr. Ben-Hakana leefde bijna 2,000 jaar geleden.

Ik ben het grotendeels eens met de dvd's van dr kent hovind met de titels leeftijd van de aarde en de hof van eden bekijk die maar eens en dan heb je gelijk antwoord op je vraag, echt raad ik iedereen aan!

Dan kan prima samen hoor. Toegevoegd na 13 minuten: Alleen ze zijn niet miljarden jaren oud, de wetenschap heeft die miljarden jaren gewoon nodig met vanalles en nog wat, anders kan hun theorie niet kloppen.

De meerderheid zal het beschouwen als fossiele resten die miljoenen jaren in de grond hebben gezeten, uit een tijd voordat de mens als soort bestond. Dat we volgens de Joodse jaartelling in het jaar 5769 staat daar volledig los van, en betekent niet per definitie dat men denkt dat er voor die tijd niets was, of dat de wereld een kleine zesduizend jaar geleden in elkaar is gekleid.

Iemand die ZO vastgeroest is in zijn geloof, zal OF helemaal niet geloven dat er ooit dinoaurusbotten gevonden zijn, OF ze bestempelen als een instrument van de duivel om de mens te misleiden, OF - en dat vind ik zelf nog de meest ' plausibele', want hij past in elk geval in de gedachtelijn - het zijn dieren die de zondvloed niet hebben overleefd. Waarom God dan precies besloten heeft dat de dinosauriers, de grote zoogdieren en nog vele duizenden andere uitgestorven dieren niet mee hoefden, is me dan wel niet helemaal duidelijk, maar er zal wel een reden voor zijn. Ruimtegebrek ofzo. Toegevoegd na 2 minuten: De meeste gelovigen geloven overigens dergelijke onzinverhalen niet, en accepteren wel degelijk de ouderdom van de arde en zélfs de evolutie, al kennen ze daarin vaak de mens of de menselijke ziel een aparte plaats toe, of leggen er een plan/ontwerp aan ten grondslag (intelligent design) . Maar het merendeel accepteert dergelijke vondsten gewoon voor wat ze zijn. En zo niet, dan niet ; de feiten worden er niet anders door ofzo, alleen het geloof wat minder geloofwaardig.

Daar hebben ze geen verklaring voor, het interesseert ze ook niet, ze geloven het niet eens.

Deze mensen verkeren in de veronderstellind,dat deze botten nog geen 6000 jaar oud zijn en zijn niet van dat standpunt af te brengen.

De dinosaurussen zouden met de zondvloed verdwenen zijn volgens deze site www.scheppingofevolutie.nl(kijk bij veelgestelde vragen) Nog veel meer ''bewijs'' van de fundamentalisten.

IK HEB het aan de doninee gevraagd,hij zei dat het niet bekend is hoelang de zondvloed van noach was de tussenpozen