Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Ik denk dat je via de website www.wierook.nl wel een heel eind komt.

Je vindt hier een uitgebreide lijst met verschillende geuren/omschrijvingen ed.

Ook leuk, het kopje met "Wierook en geuren" met leuke foto's hoe wierook wordt gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze dienen alleen voor een geur. Sommigen zouden zeggen een 'lekkere geur'. Maar persoonlijk vind ik 't maar stinken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wierook wordt gebruikt ter versterking van een sfeer door geur. Alle geuren hebben een eigen kracht, er is veel op inter net over te vinden, o.a. op http://www.tibetaansewierook.nl/producten.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hier geldt dat geur heel persoonlijk is.
Wel is er een scheiding te maken tussen sterke (voor buitenshuis) en de zachtere (japanse) geuren.

De japanse wierrook is verkrijgbaar zonder stokje. Ook deze bepaalt mede de scherpe, vaak chemische geur.

Wist je dat wierrook in 1e instantie gebruikt werd tijdens het martelen van mensen...
Dan hadden de martelaren niet zoveel last van de angstgeuren van de gemartelde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat een gruwelijk feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Naar mijn weten ging het namelijk om het verdrijven van vieze geurtjes bij offers en later in de kerk tegen de geur van de daar begraven lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zullen er nog wel wat meer verhaallijnen over wierrook zijn. Oa. ook die van jou. Het is aan jou waar jij waarde aan hecht.
Het volgende is heel goed om je zintuigen voor te bereiden voor diep meditatie bewustzijn. Het wordt zeker meer dan 3000 jaar gebruikt en heet Olibanum.
Ik haal het zelf uit het buitenland maar ik denk dat het ook in Nederland verkrijgbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding