Moet een christelijke maagd haar maagdelijkheid precies in de huwelijksnacht 'verliezen'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zeg, dat maakt nog altijd de vrouw zelf uit!
Vervolgens geloof ik niet dat er nog maagden zijn in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. ik bedoel (geen) maagd zijn in de huwelijksnacht.

Antwoorden (4)

Er zijn haast geen christelijke maagden meer (dan moet je echt bovenop de biblebelt zitten) maar dan nog is het geen moeten. Ze hangen geen bebloede lakens meer buiten na de huwelijks nacht. Je mag dus best lekker gaan slapen na je huwelijk en het 's ochtends eens proberen of een week later ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, er zijn meer Christelijke maagden dan je denkt, zowel vrouwelijke als mannelijke, en niet alleen in de 'Bible belt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste zullen toch echt op Urk of in Spakenburg wonen hoor en ja daar komen ze voor (ik zei ook niet dat ze daar in de minderheid zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet meer of het nou Bunschoten of Spakenburg was, maar ergens daar is de traditie dat naast het ouderlijk huis een soort aanbouwtje is. Stel dat de huwbare dochter iemand op het oog heeft, en hij haar ook, dan verhuist de dochter naar die aanbouw. Als en zodra ze zwanger blijkt, wordt er getrouwd - dan weet je zeker dat er kinderen kunnen komen (aannemende dat zwangerschap en bevalling goed verlopen).
Dus die meiden zijn zeker geen maagd tijdens hun huwelijksnacht ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: ; juist in de Bijbelbelt trouwen de meeste meisjes nog STEEDS zwanger ; je gaat natuurlijk niet het risico lopen dat je een kat in de zak krijgt ;-) Ik denk dat je Spakenburg bedoelt, Hippo ; dat is het oude vissersdorp;Bunschoten is meer 'modern'. Maar voor beiden geldt wel dat er weinig maagdelijk getrouwd wordt. Het verhaal ken ik, maar zo gaat het tegenwoordig niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen: ik wist niet meer welk van de twee het was; in de jaren negentig ging het er in elk geval nog wel zo, in bepaalde families. En inderdaad wegens het voorkomen van een kat in de zak ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen: Wat je schrijft is niet waar. De meerderheid van de meisjes in de biblebelt trouwt niet zwanger. Ik kan niet zien of ze maagd zijn, maar de meesten zijn niet zwanger. Je moet wel eerlijk blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nomen ; ik ga alleen maar af op ervaringen in mijn eigen omgeving toen ik in de regio woonde en op een school met voornamelijk Bunschoters/Spakenburgers zat. Misschien is het sinds de jaren 80 sterk verandert ; ik betwijfel dat. Maar helemaal zoals vroeger zal het niet meer gaan, denk ik.
Voor de hele bible-belt weet ik het niet. Zo bekend ben ik daar gelukkig niet (meer).
volgens mij niet. als er in de huwelijksnacht niks gedaan wordt (moe van de bruiloft bijv) hoeft dat niet. en het is niet alleen haar maar ook zijn maagdelijkheid. het gaat erom dat je niet vrijt voor het huwelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, volgens mij (christen) heeft God sexualiteit gegeven aan een man en een vrouw binnen het huwelijk.
niet om mensen te pesten, maar om het meest intieme dat je met een ander mens kunt delen, te beschermen.
Hij wil niet dat we ons aan jan en alleman letterlijk bloot geven.
ik zie het huwelijk als een instelling van God (in de bijbel staat immers(1 voorbeeld): dan zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen).
dat wil dus niet zeggen dat je in je huwelijksnacht meteen gemeenschap zou móeten hebben.
het mág, maar je kan er ook voor kiezen om elkaar eerst op een andere manier te ontdekken.

overigens denken niet alle christenen hier hezelfde over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te beschermen? Waartegen? Ik raak hier allemaal zo vermoeid van. Doe gewoon lekker waar je zin in hebt als je 18 bent. We leven al lang niet meer in een samenleving bewaakt met een Goddelijk toezicht, maar in een van maatschappelijke controle. Dus hup; de hort op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als overtuigd Christen vind ik dat gonzo hier een heel goed antwoord heeft gegeven. En krol ook.
De reactie van Stevie is typerend voor iemand die niet in God gelooft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig bijbelonderzoeker dat precies het deel in mijn antwoord wat niet over de vraag ging bepaalt dat mijn hele antwoord niet goed is..... terwijl mijn antwoord precies hetzelfde is als de twee die jij noemt. Interessant...
teusvh
12 jaar geleden
En dat Abraham zonder dat daar een kwaad woord over wordt gezegd 2 vrouwen had, en ook regelmatig met twee dienstmeiden knuffelde, moeten we dat dan ook maar doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de bijbel worden wel degelijk dingen afgekeurd die door
onze voorvaderen werden gedaan.
en als het er niet specifiek bij staat, wil dat ook nog niet zeggen dat het dus goedgekeurd wordt door God.
Volgens mij vraagt de vragensteller over wat het christendom daarover te zeggen heeft? Niet jullie persoonlijke visies! En voor zover ik weet schrijft het christendom voor evenals de Islam bijvoorbeeld dat men maagd het huwelijk in moet gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat er tegenwoordig veel christenen/moslims niet maagd het huwelijk in gaan, verandert niets aan de oorspronkelijke boodschap/visie van die religies daarover.