Had Adam al zaadballen voordat god de eerste vrouw had geschapen?

zoja, waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuke vraag!
Cryofiel
10 jaar geleden
Als ik een fiets bouw, zet ik er toch meteen een fietsbel op? Daar wacht ik niet mee tot ik voor de eerste keer iemand wil inhalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja sommige hebben een deftige klepel hangen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus dat betekend dat God dus al vanaf het begin van plan was om een vrouw te maken? Maar waarom deed hij dat dan niet gelijktijdig met Adam in plaats van te wachten er mee?
Poet
10 jaar geleden
God schiep Adam naar zijn beeld dus als God het had dan had Adam het ook.
Poet
10 jaar geleden
Daar heb ik het misschien mis want het kan natuurlijk zijn toegevoegd bij de zondeval
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zijn wij niet meer het evenbeeld van god
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er was eerst zaad en na miljoenen jaren evaluatie ontstond langzaam de mens, waaronder waarschijnlijk ook adam en eva met miljoenen andere, die allemaal rijkelijk de appels van de bomen vraten,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zijn ballen, maar misschien wel zijn penisbot. Want waarom heeft een man geen penisbeentje, en andere dieren wel?
Er is geen Hebreeuws voor voor penisbeentje, dus misschien hebben ze dat foutief benoemd als een rib.
Het zou in ieder geval wel verklaren waarom mannen die streep hebben op die plek,

Het beste antwoord

Dat staat niet specifiek vermeld in de Bijbel.

Toch zijn er theorieen dat de eerste mens van Genesis 1 vers 26, zowel mannelijke als vrouwelijk eigenschappen had.
God heeft ook beiden eigenschappen, maar de mannelijke overheersen.
( Plato had het opvallend over 4 armen en 4 benen ? of dit symbolisch hiernaar verwijst, is niet duidelijk, maar opvallend is het - de Bijbel vermeld dit echter niet )

Eva werd door God uit Adam (mens) gemaakt, hierna behoorden de mannelijke eigenschappen bij Adam, en de vrouwelijke eigenschappen behoorden bij Eva.
Gen 2 vers 22 van de rib van Adam ( God lijkt het rib-DNA gebruikt te hebben).
Ook een verschillend geslachtsorgaan zou dan kunnen zijn gevormd.

Gen 2 vers 23 zegt
Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn beenderen, en vlees van mijn vlees. Deze zal mannin genoemd worden, want uit de man is zij genomen.

Door het huwelijk kunnen man en vrouw weer 1 worden.
Gen 1 vers 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja want het werd verborgen door het vijgenblad.
Ook moet hij er gehad hebben omdat hij na het bijten in de appel voor het nageslacht heeft moeten zorgen, met de 7 miljard tot gevolgen.
Er zijn nergens geschriften waarin staat dat adam teelballen heeft gekregen na de bijt in de appel.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waar haal jij vandaan dat het om een appel gaat ?!?!?!
staat NERGENS in de Bijbel geschreven. ;)
(maar ik snap het wel, het wordt vaak afgebeeld als een appel, maar dan ga je uit van de huidige bekendheid van het fruit) Het is de vrucht van kennis van goed en kwaad ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de katholieken gaat het om een appel en een slang. Wat ze op een ander de mensen wijsmaken, weet ik niet. Maar het zal allemaal wel op het zelfde neer komen
Robby BB
teusvh
10 jaar geleden
En dat van dat vijgenblad is ook niet gebaseerd op betrouwbare historische bronnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
laten we het dan houden dat Adam en Eva God pissig gemaak hebben, omdat zij de verlijding van de vrucht niet hebben kunnen weerstaan. Daarom denk ik dat God de bui heeft zien hangen en onze twee voorouders voorzien heeft van gereedschap om zich te vermenigvuldigen. Vandaar de vijgenbladeren