Is het waar dat Jozef, de vader van Jezus, jong overleden is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
4.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jezus heeft geen vader in de bijbel. Daarom noemen christen jezus de zoon van God.
Moslims geloven ook dat Jezus geen vader had. Maar ze zien jezus als en profeet en niet en zoon van God.

Antwoorden (2)

Ja, dat is waarschijnlijk wel waar.

De laatste keer dat hij wordt genoemd in de Bijbel is als Jezus 12 jaar oud is. Tijdens Jezus' openbare optreden wordt hij niet genoemd en men veronderstelt dat hij toen al overleden was.

Toegevoegd na 41 minuten:
Hier https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Joseph staat echter weer dat hij in het jaar 18 is overleden op 90-jarige leeftijd. Die informatie is echter apocrief, twijfelachtig, staat er bij vermeld.
7 jaar geleden
Jozef is de man van Maria maar niet de vader van Jezus. Hij is de peetvader, op z'n katholieks 'voedstervader' genoemd.

Een nog niet genoemde reden waarom aangenomen wordt dat Jozef jong overleden is, is te vinden in het Evangelie volgens Johannes. (Hoofdstuk 19, vers 26). Daar staat:

"26Toen Jezus zijn moeder zag en naast haar de leerling die Hij liefhad, zei Hij tot zijn moeder: “Vrouw, zie daar uw zoon.” 27Vervolgens zei Hij tot de leerling: “Zie daar uw moeder.” En van dat ogenblik af nam de leerling haar bij zich in huis."

Dit was niet nodig geweest als Jozef nog geleefd zou hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die leerling is Johannes.
Computoon