klopgeesten, is het fantasie of realiteit ?

zijn er echte bewijzen dat klopgeesten bestaan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teen eerste wordt er beweerd dat er sowieso geen geen geesten bestaan en ten tweede zou ik niet weten hoe het dan zou willen doen maar goed wie ben ik het is maar ook of je in geesten gelooft of niet

Het beste antwoord

Ik geloof zeker wel dat ze bestaan, maar ik wil er ver van af blijven.
Ik geloof in positiviteit, liefde en aandacht voor alles wat leeft, en als er wat klopt dan is het mijn hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

nee natuurlijk zijn er geen bewijzen

klopgeesten zijn daar veel te slim voor ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grin
Bewijzen zijn er nooit gevonden.
toch zijn er mensen die ze menen te horen.
Maarja, een geluid werkelijk lokaliseren is niet altijd makkelijk.
Zo zullen er absoluut situaties zijn, waarbij de bal van de buurjongen of de wasmachine va de bovenbuurvrouw voor een klopgeest wordt aangezien, in een spirituele bui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er is geen enkel bewijs dat klopgeesten bestaan. Zelfs geen aanwijzing dat ze zouden kunnen bestaan.

Duizenden mensen zijn al meerdere eeuwen op zoek naar bewijs. Ondanks al die zeer verwoede pogingen is er nog steeds geen greintje bewijs gevonden.

Als er een bewijs zou zijn, zou dat een wereldschokkende ontdekking zijn, waar pers en wetenschap direct bovenop zouden springen. Dat is nog niet gebeurd. Dat zegt genoeg.

Er zijn zelfs meerdere grote prijzenpotten uitgeloofd, die grote bedragen zullen uitkeren wanneer iemand bewijst dat een klopgeest bestaat. Zie onderstaande Bron voor de lijst met prijzen.

Sommige prijzen zijn uitgeloofd door particulieren, maar er zijn ook veel prijzen die zijn uitgeloofd door officiële stichtingen, van wie de kas en het reglement worden gecontroleerd door beëdigde notarissen. Het uitkeren van het beloofde prijzengeld is dus gegarandeerd - geen stichting die bedrog kan plegen of zich kan terugtrekken. Allemaal erg betrouwbaar dus!

Toegevoegd na 10 uur:

Als er ergens een klopgeest wordt gerapporteerd, zal elke *realistische* (in de zin van: niet paranormaalgelovige) onderzoeker als eerste op zoek gaan naar het veertienjarige zoontje van de familie.

Gegarandeerd prijs!
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopgeesten/poltergeisten, worden gecreeerd door je eigenste gedachten terwijl je dat zelf niet in de gaten hebt,maar ze kunnen wel een gevaar worden voor jezelf en het hele gezin. De meeste geestgen zijn bijvoorbeeld verbonden aan een bepaald huis en als je er last van hebt kun je verhuizen en de geesten blijven in dat huis, maar met klopgeesten kun je niet vluchten want ze blijven bij de persoon die deze gecreeerd heeft,en dan zal je toch echt de hulp nodig hebben van de zogenoemde ghosthunters eneen trance medium omdat zijze kunnen opsporen en ze kunnen verdrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadeus, waarom wil je dit weten? is het een vraag uit nieuwsgierigheid? Wat een ander meemaakt?

Ik ben het niet eens met de antwoorden die al zijn gegeven. Geesten bestaan namelijk wel, goede en slechte. Je moet ze niet oproepen, glaasje draaien etc dan krijg je te maken met de astrale wereld, dat is niet best, je kunt ze moeilijk weer kwijtraken. Let wel dit is niet mijn eigen ervaring, maar heb er over gelezen. Een boek van Gijsbert van de Zeeuw gaat hier over,(Wanen en geesten) wat zijn ervaringen zijn. Het boek is nog 2e hands verkrijgbaar.

Als je de Bijbel serieus neemt staan er ook voorbeelden van in de Bijbel. Jezus drijft immers boze geesten uit! De meeste mensen geloven er tegenwoordig niet meer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fantasie:
Klopgeesten hebben weinig energie, dus zijn snel moe van het kloppen. Want goed beschouwd kunnen klopgeesten alleen maar kleine gaswolkjes zijn. Iets als stevige winden, die de eigenaar van het huis voor het naar bed gaan nog even laat. Daar kan je geen klopconcert van verlangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij bestaan ze er zijn geen bewijzen maar genoeg mensen die ze hebben gehoord meegemaakt of gezien.
sommige bluffen maar sommige spreken de waarheid. niet iedereen liegt. ze bestaan maar er zijn geen bewijzen. meestal is een klopgeest een ziel van iemand die wraak neemt. hij is op een wrede manier gestorven en keert terug naar de plek want verband heeft met zijn overlijden en spookt er rond op een kwade manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze bestaan, dan moeten miljoenen mensen ze af en toe meemaken. Waarom is dat dan nog niet bewezen met film en metingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn genoeg films/docu's over klopgeesten. Maar het is aan je zelf om het te geloven of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een +je omdat ik je mening deel met het eerste gedeelte van je antwoord
Ik heb er lang over na gedacht om op deze vraag te antwoorden, maar ik doe het toch maar.
.
Het verhaal van een ander: vorig jaar werd mij gevraagd om een verklaring voor de geluiden iedere avond boven in een kamer, ze hoorde gestommel, bonzen en rare geluiden alsof er iets om viel, als de man boven ging kijken was er niets te vinden, dit ging al maanden zo.
Toen ik me ging concentreren, voelde ik iets met mij contact maken, ik heb me afgezonderd en begreep dat het de geest van de opa van de man was, die hem wilde waarschuwen voor zijn ongezonde levensstijl.
Ik beloofde de boodschap door te geven en hij beloofde niet meer lawaai te maken.
Ik ging terug naar de man, die me met grote ogen aan keek, hij had vroeger een zeer goede band met deze opa in een , voor hem, heel moeilijke tijd.
Die avond bleef het stil boven en ook alle avonden er na, ze hebben nooit meer iets gehoord!