klopgeesten, is het fantasie of realiteit ?

zijn er echte bewijzen dat klopgeesten bestaan ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik geloof zeker wel dat ze bestaan, maar ik wil er ver van af blijven. Ik geloof in positiviteit, liefde en aandacht voor alles wat leeft, en als er wat klopt dan is het mijn hart.

nee natuurlijk zijn er geen bewijzen klopgeesten zijn daar veel te slim voor ;)

Bewijzen zijn er nooit gevonden. toch zijn er mensen die ze menen te horen. Maarja, een geluid werkelijk lokaliseren is niet altijd makkelijk. Zo zullen er absoluut situaties zijn, waarbij de bal van de buurjongen of de wasmachine va de bovenbuurvrouw voor een klopgeest wordt aangezien, in een spirituele bui.

Nee, er is geen enkel bewijs dat klopgeesten bestaan. Zelfs geen aanwijzing dat ze zouden kunnen bestaan. Duizenden mensen zijn al meerdere eeuwen op zoek naar bewijs. Ondanks al die zeer verwoede pogingen is er nog steeds geen greintje bewijs gevonden. Als er een bewijs zou zijn, zou dat een wereldschokkende ontdekking zijn, waar pers en wetenschap direct bovenop zouden springen. Dat is nog niet gebeurd. Dat zegt genoeg. Er zijn zelfs meerdere grote prijzenpotten uitgeloofd, die grote bedragen zullen uitkeren wanneer iemand bewijst dat een klopgeest bestaat. Zie onderstaande Bron voor de lijst met prijzen. Sommige prijzen zijn uitgeloofd door particulieren, maar er zijn ook veel prijzen die zijn uitgeloofd door officiële stichtingen, van wie de kas en het reglement worden gecontroleerd door beëdigde notarissen. Het uitkeren van het beloofde prijzengeld is dus gegarandeerd - geen stichting die bedrog kan plegen of zich kan terugtrekken. Allemaal erg betrouwbaar dus! Toegevoegd na 10 uur:   Als er ergens een klopgeest wordt gerapporteerd, zal elke *realistische* (in de zin van: niet paranormaalgelovige) onderzoeker als eerste op zoek gaan naar het veertienjarige zoontje van de familie. Gegarandeerd prijs!

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prize...

Klopgeesten/poltergeisten, worden gecreeerd door je eigenste gedachten terwijl je dat zelf niet in de gaten hebt,maar ze kunnen wel een gevaar worden voor jezelf en het hele gezin. De meeste geestgen zijn bijvoorbeeld verbonden aan een bepaald huis en als je er last van hebt kun je verhuizen en de geesten blijven in dat huis, maar met klopgeesten kun je niet vluchten want ze blijven bij de persoon die deze gecreeerd heeft,en dan zal je toch echt de hulp nodig hebben van de zogenoemde ghosthunters eneen trance medium omdat zijze kunnen opsporen en ze kunnen verdrijven.

Amadeus, waarom wil je dit weten? is het een vraag uit nieuwsgierigheid? Wat een ander meemaakt? Ik ben het niet eens met de antwoorden die al zijn gegeven. Geesten bestaan namelijk wel, goede en slechte. Je moet ze niet oproepen, glaasje draaien etc dan krijg je te maken met de astrale wereld, dat is niet best, je kunt ze moeilijk weer kwijtraken. Let wel dit is niet mijn eigen ervaring, maar heb er over gelezen. Een boek van Gijsbert van de Zeeuw gaat hier over,(Wanen en geesten) wat zijn ervaringen zijn. Het boek is nog 2e hands verkrijgbaar. Als je de Bijbel serieus neemt staan er ook voorbeelden van in de Bijbel. Jezus drijft immers boze geesten uit! De meeste mensen geloven er tegenwoordig niet meer in.

Mijn fantasie: Klopgeesten hebben weinig energie, dus zijn snel moe van het kloppen. Want goed beschouwd kunnen klopgeesten alleen maar kleine gaswolkjes zijn. Iets als stevige winden, die de eigenaar van het huis voor het naar bed gaan nog even laat. Daar kan je geen klopconcert van verlangen.

volgens mij bestaan ze er zijn geen bewijzen maar genoeg mensen die ze hebben gehoord meegemaakt of gezien. sommige bluffen maar sommige spreken de waarheid. niet iedereen liegt. ze bestaan maar er zijn geen bewijzen. meestal is een klopgeest een ziel van iemand die wraak neemt. hij is op een wrede manier gestorven en keert terug naar de plek want verband heeft met zijn overlijden en spookt er rond op een kwade manier.

Ik heb er lang over na gedacht om op deze vraag te antwoorden, maar ik doe het toch maar. . Het verhaal van een ander: vorig jaar werd mij gevraagd om een verklaring voor de geluiden iedere avond boven in een kamer, ze hoorde gestommel, bonzen en rare geluiden alsof er iets om viel, als de man boven ging kijken was er niets te vinden, dit ging al maanden zo. Toen ik me ging concentreren, voelde ik iets met mij contact maken, ik heb me afgezonderd en begreep dat het de geest van de opa van de man was, die hem wilde waarschuwen voor zijn ongezonde levensstijl. Ik beloofde de boodschap door te geven en hij beloofde niet meer lawaai te maken. Ik ging terug naar de man, die me met grote ogen aan keek, hij had vroeger een zeer goede band met deze opa in een , voor hem, heel moeilijke tijd. Die avond bleef het stil boven en ook alle avonden er na, ze hebben nooit meer iets gehoord!

Tja, wat is "bewijs" eigenlijk? Zodra je in een situatie komt, dit ook soms spontaan, en zelfs in een omgeving waar eigenlijk niemand enige affiniteit heeft met of religie, of 'geloof in bv dolende zielen/klopgeesten? En ineens gebeurt er iets dat op geen enkele wijze meer te verklaren is? We waren in huis van mijn beste vriend, die zeker destijds nergens in geloofde ;) We hadden bezoek,vriendin van ons met haar man. Vriendin zocht voor trouwpartij gepaste feestkleding en hier wist ik geschikte 'inbrengwinkel' voor. Keuze werd lastig en ze mocht 4 feestjurken weekend mee naar huis, op proef/passen enz. Dolle zaterdagmiddag, voorpret, heren moesten keuren :) 1 jurk 'zat niet lekker' en werd op de hanger in kapstok gang gehangen, oerdegelijke kapstok,vanwege gewicht met dikke keilbouten in muur bevestigd. Na eten samen, beetje rustig babbelen en ineens voelde ik zelf heftig soort tranen opkomen, maar was in goed humeur en had geen vreemde andere zorgen. Vriendin was wel bekend met ook flinke gevoeligheid voor dergelijke 'geesten' en zei ineens tegen mij:ik voel zo veel verdriet ineens, waar komt dat zomaar vandaan?! Toen we samen een spel wilden doen (Scrabble)) dreef sfeer ff weg. Vriend wilde koffie halen voor ons allen, stond op en ineens een HELS kabaal uit de gang! De nuchtere heren maakten nog grapjes en zeiden:ach geen zorgen zo doen spoken dit soms toch volgens jullie? Vriend gaat kijken en kwam echt spierwit kamer weer in! Hele kapstok was met VAART van muur gevallen!!! Bouten aan beide kanten nog in kapstok, en dikke gaten in de muur, en met veel meegekomen gruis. Tijd voor beraad,en vriendin en ik probeerden te 'voelen en te connecten' om deze kennelijk "meegekomen sterke energie" uit huis te krijgen. De mannen (nu minder stoer) maakten notities, toen we samen "de stilte" ingingen. Vlot kwam er een overduidelijke soort oma, ergens uit Portugal 'in beeld' op dat moment zwaar emotioneel. Alles draaide om die jurk aan kapstok! Deze jurk had oma voor kleindochter geheel met hand zelf genaaid als haar trouwjurk,maanden werk. Dag voor huwelijk is kleindochter heel erg ziek geworden (was in jaren rond 1950) en die nacht ook overleden! Oma kon nog ahw 'meekijken' en kon niet aanzien dat die jurk ooit gedragen werd door wie dan ook! Ruste geen zegen meer op begrepen we.(rouwjurk) Of wij deze alsnog wilden kopen en vernietigen. Dit beloofd. Erna gelijk weer fijne sfeer en geen emoties of 'poltergeist' meer! Voor oma was het "af" ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100