Het boeddhisme gaat niet uit van sociale regels en andere persoonlijke beoordelingen. Het gaat uit van de zoektocht van ieder persoon en helpt daarbij. Het zegt daarmee dus niets over je keuzes in het leven. Het geeft aan dat Karma afhankelijk is van de invloed die je hebt op andere mensen. Als je dus gelukkig bent (tevreden) en anderen gelukkig maakt, maakt de rest niets uit. Het geheel gaat allemaal wat dieper, maar in principe is anti-homoseksualiteit eerder iets religieus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb nog in geen enkel boek over Boeddhisme over Homoseksualiteit gelezen... Ik zeg antwoord dus: NIETS...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet: niets.

Ook zit er geen inherente tegenstelling tussen een homoseksuele levensstijl en het leven volgens de vijf nobele waarheden en het achtvoudige pad.

Misschien dat het boeddhisme daarom niets zegt over homoseksualiteit: om de leer uit te leggen is het niet nodig om homoseksualiteit apart te noemen.