Waarom is lang haar bij mannen zo lang onacceptabel geweest als men gelooft dat Jezus lang haar had?

Eigenlijk worden mannen met lang haar nog altijd raar aangekeken.
Mensen proberen constant de voetstappen van deze heilige te volgen; wat maakt dit aspect zo anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, tis bijna een koan

Het beste antwoord

Op veel afbeeldingen wordt Jezus neergezet als iemand die met vies sluik haar door het leven ging. Ook zie je vaak dat het een mager iel mannetje is die er eigelijk niet uitzag.
Maar is dit de werkelijkheid denkt u?

Veel mensen voelden zich aangetrokken tot hem en ook kinderen voelden zich bij hem veilig.
Tevens moet u bedenken dat hij jaren lang timmerman is geweest die niet over de middelen beschiktedie heden ten dage door timmerlui worden gebruikt.
Dus dit betekend dat Jezus een man moet zijn geweest met een goede uitstraling die niet afschikte maar juist aantrekkelijk was
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het maakt niet uit of je lang haar of kort haar hebt.
Het gaat om je hart en ziel, dus de binnenkant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je inderdaad minnen ;)
Ik vind dit nl een sluitend antwoord...
Het is etiquette, nu, morgen kan wat weer anders zijn... Wij moeten de regels volgen van de norm... Anders zitten we fout...

In de tijd van Jezus had men lang haar, in de renaissance rollers in het lange haar enz enz...

Volg je de norm niet, dan krijg je kritiek en word je gesanctioneerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hoe weet je dat men lang haar had in de tijd van Jezus.
Bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Héél Soms reageert hij wel. Dus ongetwijfeld leest hij de reacties wel.
Nog geen 30 jaar geleden had bijna iedereen lang haar, nu is helemaal kaal weer in, maar ook dat gaat weer over.
Wel of niet onacceptabel wordt bepaald door de trend van dat moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lange haar bij hippies was voor zover ik weet ook niet conform de norm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed. De jeugd begint al weer langer haar te krijgen. Mijn zoon heeft zo'n beatles-kapsel op het moment... Helemaal in!
November: Onder de hippies was het toch echt de norm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
November. ik heb nog oude foto's van onze 4 zoons uit die tijd, je lacht je rot als je dat haar ziet, hippies hadden het langer, dat is wel zo.
Mijn vriend heeft lang haar, veel vrienden van ons hebben lang haar.
Mijn vriend wordt nooit raar aangekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen link tussen de haardracht en kledingdracht van Jezus en het modebeeld van deze tijd.
Bovendien zijn ook niet alle mensen Christenen.
Jezus had lang haar kunnen hebben, maar er is geen bijbelpassage die deze bewering staaft. Afbeeldingen van Jezus zijn veel later gemaakt. Op deze afbeeldingen heeft Jezus meestal ook een lang wit gewaad aan. Dat dragen mannen in deze tijd ook niet.

Kortom: de haardracht heeft te maken met het modebeeld.
en
Het volgen van Jezus heeft meer te maken met zijn manier van leven, dan met zijn manier van kleden. Jezus was geen kledingmodel, maar een rolmodel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is juist omgekeerd:
Het beeld dat Jezus lang haar had is juist afgeleid uit de idee dat hij zich niet aanpaste aan de maatschappelijke norm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die zich zou gedragen als Jezus deed zou al snel ingerekend worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke man zou lang haar moeten hebben, ik vind het prachtig :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger waren er zoveel christenen en die mogen geen lang haar hebben staat ergens in het N.T.,maar lang haar is zoveel mooie dan kort