Sjamanisme gaat ervan uit dat alles een eigen bewustzijn en een eigen energieveld heeft. Als een energieveld verstoord is zal een sjamaan in liefde en wijsheid een aanzet geven tot herstel. Verstoring kan op vele niveaus hebben plaatsgevonden; van fysiek tot emotioneel, van mentaal tot spiritueel, van persoonlijk tot maatschappelijk (individueel of in een gemeenschap), tussen de mens en zijn omgeving. Belangrijk is dat een sjamaan altijd het zelfhelende vermogen van iemand zal stimuleren. De sjamaan kent het mysterie van de dood en is zich bewust van de onsterfelijkheid van de ziel. Een bijzondere kwaliteit van een sjamaan is dat hij of zij kan schouwen en reizen in andere werkelijkheden en daar, met de hulp van zijn of haar krachtdieren en gidsen, informatie kan krijgen over tal van zaken. Dat kan informatie zijn over de aard van de verstoring van het energieveld, over iemands ziekte of over een belangrijke beslissing die iemand moet nemen. Deze sjamanistische inzichten vormen een waardevolle aanvulling op andere levensopvattingen en therapievormen

Bron; Internet.

Is zoveel info om zo maar even uit te leggen. Zo is er o.a. Het medicijnwiel etc.....

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ervaring met Sjamanistische meditatie wat heel bijzonder kan zijn.

Maar zoals ik al schreef, er is zoveel over te vertellen.

Ga een googlen misschien vind je duidelijke uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vergeet eigenlijk zelf mijn vriend uit het verre verleden... Die beoefent dit ook ... : http://www.nativeart.nl/Mijnverhaal_pag.1.htm Bedankt jeanette + +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Forallweknow! Nou dan kun je bij hem de beste info krijgen, denk ik! Dank voor de link, ga er even een kijkje nemen. Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, dank je... heb je hem al bekeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg 2 + jes van je???? Grapje...... Ik heb heel even gekeken maar nog geen tijd gehad om het goed door te lezen. Mooie site trouwens, heel 'zacht'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je me prive wat meer kunnen vertellen over sjamanistische meditatie? Ik moet namelijk de vraag sluiten :) groetjes...

Andere antwoorden (3)

Sjamanisme is een overkoepelend begrip voor traditionele geloven en praktijken uit verschillende culturen. Kenmerkend is, dat de beoefenaars contact hebben met "een andere werkelijkheid", geesten of natuurgoden. Zij zetten dat contact onder meer in bij het genezen van zieken en soms ook om menselijk lijden te veroorzaken.......

Lees maar verder en huiver!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zij magische paden die je naar de geestenwereld brengen door in trance te gaan.Je kunt die paden ook zelf door middel van een wichelroede opsporen.ze verbinden soms plaatsen met elkaar.In chaco canyon,new mexico is daar voor bekend.Je kan ook door middel van lucide dromen op zoek gaan naar leylijnen want zo noemt men die paden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjamanisme wordt gezien als een onderdeel van het occulte. Hun methoden zijn gelijksoortig aan die van andere occulte praktijken en geloofsovertuigingen zoals 'channeling' en het gebruik van geesten in de vorm van dieren (deze worden 'machtsdieren', 'krachtdieren' of 'gedaanteverwisselaars' genoemd). Er wordt beweerd dat degene die sjamanisme praktiseert zelf deze gedaanten aanneemt. Sjamanisme wordt onder meer aangetroffen van Brazilië, Colombia en Peru tot Mongolië, en onder de Amerikaanse Indianen en de New Age aanhangers over de hele wereld.

Sjamaanse geneeskundige praktijken bevatten onder meer de toepassingen van diverse oude technieken uit de hekserij. Zij die met Sjamaanse benaderingen worden behandeld worden gemakkelijker tot diepere, meer duistere occulte praktijken aangetrokken. Het Sjamanisme opent een deur naar bezetenheid door (kwaadaardige) geesten en andere vormen van occulte verslaafdheid. Deze rituelen en methoden kunnen leiden tot intense fysieke pijn en andere beproevingen, tijdelijke waanzinnigheid, emotionele depressie en een krachtige geestelijke foltering. De wereld van de geesten is zeer reëel, zowel Goddelijk als demonisch. Elke geest is het een of het ander!