Als je dus half in slaap bent en dan het gevoel hebt dat je en heel eind naar beneden valt/zweeft en dan met een schok wakker wordt is uittreding?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou nee! Ik denk dat je gewoon hebt gedroomd.........

Nee, dat heet spierverslapping. Je lichaam valt in slaap, en daardoor ontspannen al je spieren, waardoor je - met name als je spieren wat te gespannen waren , het gevoel kunt krijgen dat je ineens valt. Vaak weet je dat ook nog naadloos in je eerste droom te passen trouwens. Het is een volslagen normaal verschijnsel dat eigenlijk iedereen wel kent en helemaal niets met uittreding te maken heeft. Zelfs de kans dat je daadwerkelijk uit je bed valt, is bijzonder klein.

Nee, je spieren verslappen omdat je bijna gaat slapen.

Ja dat is uittreden zeggen ze. Ik heb het zelf wel een keer meegemaakt, ik wilde opstaan maar lukte niet en ik was heel sloom en ik kwijlde helemaal en ik wilde praten maar lukte oookniet. Het was een heel raar gevoel. En ik zag een soort draadje/touw en dacht wat is dat nou en wilde het pakken maar ging niet ik kreeg mijn armen niet omhoog. En dacht ok meteen aan uittreden, en ging het toen opzoeken.

Bronnen:
http://www.anja-mystery.be/Uittreding.html
http://www.gerardlenting.nl/zelfuittreden/...

De hypnagoge schok of slaapstuip is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren die zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok; dit veroorzaakt dan de hypnagoge schok. Hypnagoge schokken zijn heel normaal en de meeste mensen zijn dan ook bekend met het verschijnsel. De hypnagoge schok doet zich vooral voor wanneer mensen oververmoeid zijn of in een oncomfortabele positie liggen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

Neen, omdat uittreding niet bestaat.Je kan wel willen dat het bestaat maar daarom is het nog niet zo. Dat vallen kan wel heel spectaculair zijn alsof je met een loden gewicht op je lichamm naar beneden wordt getrokken.Ik begrijp dat je dan denkt dat er wat anders aan de hand is.

Het is geen uittreding,want dat bestaat niet, maar een angstige gewaarwording.

Dat is geen uittreding. Een uittreding ervaar je heel anders. Tenminste het terugkomen dan. Je kan je lichaam niet bewegen terwijl je wel kan zien. Ook kan je niet praten. Dan duurt het eventjes voordat je "ziel"terug is in je lichaam. Ik vind dit absoluut geen prettige ervaring. Ook kan je hebben dat als je "wakker"wordt je echt niet weet waar je bent en je in gedachten nog in de "andere"wereld zit. Ik concentreer me dan altijd op een punt in mijn slaapkamer, meestal het rode lampje van mijn radiowekker, en dan kom ik langzaam weer in de "realiteit". Het belangrijkste vind ik dat ik rustig moet blijven en niet in paniek moet raken. Dit zijn natuurlijk alleen mijn ervaringen. Waarschijnlijk staat iedere ervaring op zichzelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100