Blijft een kind in de hemel altijd een kind?

Als een kind overlijdt en zij komt in de hemel, blijft het dan altijd een kind of wordt zij ook ouder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
12K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vroeg ik mij ook een tijdje geleden af: http://www.goeievraag.nl/vraag/vraag-hiernamaals.21465

Het beste antwoord

Nee een kind komt in de speelweide in het hiernamaals, daar wordt het opgevangen en daar groeit het op tot een volwassene...

Jozef Rulof schrijft hierover... Het is een helderziende die contact heeft met gene zijde... De van origine Nederlander heeft 30 boeken op zijn naam staan die allemaal gaan over dit onderwerp, het hiernamaals...

Als je er meer over wil weten dan raad ik je deze boeken te lezen, het is heel erg interessant en zo duidelijk geschreven... Kortom een echte aanrader...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij met dit antwoord Xinix.. deze keer een dikke +

Andere antwoorden (15)

Hoe kan je bepalen dat er een hemel is ? Als het kind in jouw hemel komt, zal het echt niet ouder worden. Als dat het geval is en het is een moeder-ouder staat ze ook nog een bevalling te wachten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat nou voor botte reactie? Kon je het niet anders brengen.. moeders die hun kind verloren kunnen hierdoor worden gekwetst wimmie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor mij en voor velen wel een gezemel over een hemel, terwijl daar totaal niets van bekend is. Prent je dat dan ook niet in en ga niet zweven....
En gekwetst worden kan altijd en overal; daar valt lang niet altijd rekening mee te houden. Misschien is overgevoelig wel het woord in dit geval.
Ik denk dat het een kind blijft. Het zal iedereen liefde geven en zal daardoor gekoesterd worden door iedereen. Een kleine ster aan de hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje taurus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee waar die - 1 voor is.. van mij een +
Vaak als er over de hemel wordt gesproken, wordt gezegd dat de ziel het lichaam verlaat en naar de hemel gaat - of terug naar waar de ziel vandaan kwam, om op te gaan in het geheel. Zielen worden altijd voorgesteld als eeuwig. Zielen worden niet geboren en sterven niet. Ik denk dus dat als er zielen bestaan en er een hemel bestaat, leeftijd niet zo belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen hemel waar dode mensen naartoegaan, dit is een verzinsel. Niemand weet wat er gebeurt na de dood, en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus als je niet weet wat er gebeurt weet je ook niet of er geen hemel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht...daar gaan we weer. Dat zegt niemand, althans ik niet, want het is altijd nog geloven en niet weten in mijn ogen. Maar je kunt net zomin zeker weten dat er geen hemel is als dat je kunt weten dat er wel een hemel is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op..daar gaat deze vraag niet over.. wel een kort door de bocht reactie chx.. was niet zo nodig denk ik..
Ik denk dat we allemaal leeftijdsonafhankelijk zijn want het enige wat er van ons over is, is energie en een hunkering om ergens bij te horen. Dit geeft de hemel zo'n enorme bevrediging en is het uliteme doel om te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen blijven in de hemel de kinderen die ze op aarde waren, maar dan zonder zorgen en de eventuele pijn die ze hier hadden.
Zij zijn daar vrij om te spelen en te genieten.
Er wordt voor hen gezorgd door ouderen die hen al zijn voorgegaan of door de engelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens CHAR wel, maar ik betwijfel dit toch echt!
Dood is namelijk dood, tenzij je dat zelf graag anders ziet, maar dan kan je van een kind maken wat je maar wilt! (fantasie heet dat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even over nagedacht of ik hier antwoord op ga geven,maar doe het toch:ik heb mijn zoontje verloren toen hij 2 maanden oud was en dat is 4 jaar geleden...nu ik paranormaal begaaft ben en mijn jongste dochtertje van 8 ook kan ik je dar goed antwoord op geven...een hemel is er niet echt gewoon een hiernamaals waar onze geest verder leeft met als ze zich laten zien in de gedaante zoals ze waren...mijn zoontje is een hele lange tijd(wel 2 jaar)baby gebleven in zijn gedaante omdat hij niet dood wou en graag als baby bij mij wou blijven...als ze het accepteren en verder gaan zeg maar makkelijk gezegt,worden ze wel ouder en is nu echt een kind van 4 jaar...heel apart maar ook fijn om te zien.dat is alleen bij kinderen en baby zo en niet met volwassenen...dus als je overlijd op je 40ste dan word je geen oma meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik me ook vaak afgevraagd. Dit zijn dingen die je niet kunt bevatten, ook dat het hiernamaals eeuwig is, er zal geen einde aan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niks van het bestaan van een hemel.
Ik weet wel dat kinderen die komen te overlijden wel doorgroeien. Ze worden ouder tot ze het volwassen stadium bereiken. Hoe oud ze precies zullen worden weet ik niet, maar ik heb het vermoeden dat het vanaf dat punt jong-volwassenen blijven.
Ouderen die overlijden blijven in dezelfde leeftijd als ze waren rond hun dood.
Ik snap het waarom hierachter niet. Maar ik weet dat het zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf contact met mijn overleden broer en neefje.
Mijn broer is inmiddels volwassen geworden en mijn neefje word ook elk jaar een jaartje ouder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe het werkt. Maar ik kan contact hebben met iedereen die me dierbaar is. En soms ook met vreemden.
ze blijven eerst nog kind, vooral als ze nog erg aan de ouders hangen en andersom. ook blijven ze soms de imaginary friend van een kind dat het nodig heeft. Als de tijd daar is zijn ze weer de volwassen ziel die ze eigenlijk zijn, maar dat kan best lang duren (voor onze begrippen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de RK kerk gaan kinderen (volgens de bijbel) naar de hel, via het voorgeborgte, tenzij ze zijn gedoopt. Kort geleden heeft de huidige Paus namens God de spelregels veranderdert en het voorgeborgte gesloten voor nieuwe aanmeldingen. Dat kon hij doen omdat God even niet thuis was. Ga er dus maar vanuit, dat dooie kinderen nergens meer komen, evenmin als dooie volwassenen. Er is geen ziel, hemel of hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, onze kinderen worden ouder ....Ik ben er van overtuigd dat mijn overleden zoon met me meegroeit en wijsheid opdoet waar hij me in het dagelijkse leven mee steunt.. en als ik straks weer bij hem ben gaan we door waar we waren gebleven..
Zo hoort het ook.. anders zou een kind nooit bij de ouders worden weggehaald.. dat zou het overlijden zinloos zijn en als we dat gaan denken als ouders van overleden kinderen dan kunnen we er net zo goed meteen achteraan gaan want zouden we stapelgek worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je geen leeftijd hebt in het hiernamaals. Want als je doodgaat blijft je lichaam op aarde, en je lichaam geeft eigenlijk aan hoe oud je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind wanneer het sterft is weer als volwassen geest in de hemel In het duizendjarig rijk krijgt hij alsnog de gelegenheid om als lichaam en geest op teb groeien.