Zijn er voorbeelden van de ene paranormaal begaafde die de andere aankaart als fraudeur?

Dus dat de een de ander 'ontmaskert', met het bijbehorende bewijsmateriaal daarbij?

Kortom, komt onenigheid onder paranormaal begaafden voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iemand met deze gaven, handelt in de naam der liefde, zonder deze liefde kan een paranormaal begaafde niets!
Zo iemand zal nooit iets ten kwade van een ander zeggen.
Volstrekt onmogelijk, ook nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helaas komt "broodnijd " voor in alle takken van "sport ".
Dus ook in de paranormale sector gebeurt dit.
Paranormalen houden niet op, mens te zijn, met alle daaraan inherente onhebbelijkheden.
"Geestelijken bestrijden elkaar immers ook soms letterlijk te vuur en te zwaard, we hoeven niet ver in onze eigen historie terug om voorbeelden daarvan te vinden.

Helaas schuilt in iedere geest ook een beest, de een is beter in staat deze "er onder "te houden dan de ander.
Komt er nog bij dat relatief veel paranormalen soms vormen van illusionisme bedrijven, (dat zou je ook bedrog kunnen noemen) omdat hun werking deels gebaseerd is op het geloof in hen.

Ofschoon ik Jezus bepaald NIET als paranormaal beschouw,
maar als de mens met rechtstreekse Kracht van God,
staat in de Bijbel dat hij geen wonderwerken en tekenen kon doen vanwege het ongeloof wat de mensen aldaar in de Kracht van God hadden.
Om deze bovenmenselijke krachten te kunnen laten wetken is er dus blijkbaar geloof nodig, zowel van de doorgever (Jezus) als van de ontvanger (het volk).
Ofschoon ik paranormale krachten niet zie als kracht van God maar geestelijke kracht van mensen is -omdat het geestelijke krachten zijn , een vorm van geloof (de wil deze krachten te genereren, te ervaren en/of te ontvangen)nodig.
Overal waar geloof een rol speelt spelen ook de andere gevoelsaspecten een rol, waarvan jaloezie er helaas ook een is.
Dan is er ook (mentale) macht in het spel, dat is de bakermat voor de onedele menselijke gevoelens.
Het steekt dus eigenlijk heel menselijk en simpel in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel paranormaal begaafden die vinden dat charlatans hen een slechte naam geven. Paranormaal betekent volgens hen dat er processen in het spel zijn waarvan (deels) het nut nog niet is bewezen of waar krachten in het spel zijn die (deels) nog niet zijn bewezen. Er zijn begaafden die die call tv hulpdiensten hebben aangekaart, omdat dat pure oplichting is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een van de boeken die ik heb van Char, legt zei uit over charlatans bij de telefoon hulp diensten in Amerika. Zei werd regelmatig gevraagd om daar te komen werken. Haar vriendin die totaal geen ervaring en paranormaal begaafd was ging daar een tijdje werken. Ze kwam meteen door de screentest heen, en enigste wat ze moest doen was de klanten zolang mogelijk aan de lijn houden. Ze is daar ook snel mee opgehouden want ze kon het niet verkroppen dat de enigste taak bij deze telefoonlijnen zijn om zoveel mogelijk geld af te troggelen van kwetsbare mensen,en vooral bejaarde mensen. Een echte paranormaal persoon zijn moeilijk te vinden, omdat ze alles behalve te koop lopen met het feit dat ze over de gave beschikken, en ze vragen er geen geld voor of maar heel weinig geld voor bepaalde onkosten, en als er een advertentie staat met gespecialiseerd in relatie problemen en 100% terugkeer dat je partner bij weer bij je terug komt, dan ontmaskeren ze zichzelf al. Deze mensen horen bij mij in de categorie Hans Klok en Hans Kazan.