Is het nu een lente of een herfstkind

Een kennis van mij is geboren onder het sterrenbeeld schorpioen. Voor Nederlandse tijd is hij dus een herfstkind, maar hij is in Australie geboren en dus daar een lentekind. Hoe kunnen astrologen een goed beeld geven van hem en het sterrenbeeld? Dit mede ook door het tijdsverschil. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je geeft het antwoord toch zelf al? Hoe zou dat nou toch ooit kunnen?

Waarom zou de stand van de sterren nou toch iets zeggen over het leven en het karakter van één mensenkind geboren op een piepklein betekenisloos planeetje dat draait om een middelklasse ster?

We zijn sterrenstof. Niks meer, niks minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is een lentekind.
Hoewel de sterren natuurlijk geen enkele invloed hebben op de ontwikkeling van je kind, geldt dat niet voor het klimaat / weer rondom de geboorte. Het weer kan wel degelijk invloed hebben op de ontwikkeling van je kinderen.

Als ik even de schuine link mag leggen naar kittens, dan blijkt dat 'voorjaarskittens' veel sterker zijn dan herfstkittens. De maanden in de zomer die hun eerste levensmaanden zijn, zijn gezonder, met minder ziektes waardoor de kittens sneller opgroeien & als sterkere dieren de winter ingaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lente of herfst is niet belangrijk voor de astrologie. Wat telt is het geboortemoment (dag, maand , exacte tijdstip) en de plaats waar je geboren bent. In zijn geval dus Australië. Daar was het toen lente, maar dat maakt verder niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar, ik mag graag allerlei astrologische teksten lezen en ik heb altijd plezier in de vaststelling dat ik een nazomer/herfstkind ben terwijl ik toch echt in de lente geboren ben, in september ;p
Sommige astrologen houden er rekening mee en vragen zowel geboortedatum, -tijd, en -plaats.
Overigens maakt het niets uit voor de herkenbaarheid van de uitkomst, wat voor mij juist een deel van de lol is.
Ik geloof dus duidelijk niet zo in het toekennen van eigenschappen op basis van geboortetijden en -data.
Als jouw kennis dat wel doet kan ie het best terecht bij iemand die zijn geboorteplaats meeneemt in de berekeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lente- of herfstkind dat maakt niet uit, astrologie is toch flauwekul. Allemaal onzin!