Ik hoor steeds van gelovigen dat demonen, vampieren, en dergelijke echt bestaan, maar welk bewijs hebben ze daarvoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Amadea
13 jaar geleden
Wat voor soort gelovigen zijn dat dan?
capthavoc
13 jaar geleden
ja dat vraag ik me ook af demonen ok ;)
maar vampieren ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn veel mensen die dat geloven hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijd voor een nieuwe kennissen/ vriendenkring? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je echt letterlijke demonen en vampieren of meer in de zin van demonen die in jezelf leven, en vampieren als mensen die je energie en geloof op slokken?

Het beste antwoord

De essentie van geloven is dat je dingen aanneemt die er niet zijn, nou dan kom je in dit geval een heel eind.
Helaas zijn er veel mensen die op basis van hun eigen onzekerheid en angsten, maar al te makkelijk in zulk soort dingen als vampieren en demonen geloven.
We weten nooit zeker wat er wel niet kan zijn, ik geloof absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen waarnemen, maar veel van de overwegingen daarover komen vooral uit de fantasie van de mensen zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (7)

geen

Toegevoegd na 1 minuut:
Behalve als je al het bewijs meetelt dat geen echt bewijs is, maar hele onscherpe foto's enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen bewijs.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voegt dit antwoord toe? tenzij je 5 minuuten deed over die twee woorden, zag je mijn antwoord ook al.
Niet èèn, behalve de Bijbel die sommigen helaas naar hun eigen idee gaan interpreteren (wat vooral demonen betreft).

Dat er meer is tussen hemel en aarde daar ben ik persoonlijk (lees: Persoonlijk) wel van overtuigd, maar je kan het ook overdrijven...

Wat je in ieder geval nooit moet doen dat is je daardoor bang laten maken, want sommige mensen kunnen nu eenmaal heel erg doordraven hierin.

Gebruik je eigen gezonde verstand, en dan kom je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo je wilt weten van een ander wat een ander voor bewijs heeft van wat die ander denkt te weten ,hallo waarom heb je dat nooit gevraagd aan de gene die het beweert te weten???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, dit is geen antwoord op de vraag.
Je probeert logica & bewijs te leggen op een systeem wat deze begrippen zoveel mogelijk vermijdt. Dat gaat niet. kort door de bocht zou je kunnen zeggen: De bijbel . Nog kortern door de bocht: Ze hebben geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewijs lijkt me een relatief begrip.

Ik heb zelf het idee dat de kerk (het vaticaan) echt geloven dat demonen bestaan en dat exorcisme ook uitgevoerd werden. Voor hun was het bewezen. Binnen hun wetenschap. Evenals Heiligen die 3 wonderen moesten hebben gedaan om als heilige bestempeld te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal geen, maar het zijn geen gelovigen, het zijn bijgelovigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moolkeesje bedankt, jouw antwoord brengt me op een vraag. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is die vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ richard;ik bedoelde een vraag voor GV. "wat is het verschil tussen geloof en bijgeloof?" Ik heb 'm inmiddels ook gesteld. :)