Bestaan energievampieren?

Ik bedoel darmee personen die je zo uitputten en leegzuigen maar ook je omgeving uitputten, je huisdieren, je planten alles rondom je.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jee sinds ik je vraag heb beantwoord kan ik echt zowat nergens anders meer aan denken. energievampieren. klinkt eng maar inweze snap ik wel wat voor personen jij daarmee bedoelt ja. En dan is het al meteen een stuk minder eng.
mijn antwoord heb ik je al gegeven vanuit 15 jaar ervaring met werken in een tuincentrum , 6 dagen in de week iedere dag van s morgen s 8 tot s avonds gewoon wanneer alles klaar was en water had gehad. duizenden klanten op jaar basis heb ik geholpen, maar nog nooit heb ik mensen mee gemaakt die alleen al door hun aanwezigheid in de kwekerij het presteerde om de planten slap te laten hangen. echt niet en ik heb alle soorten planten van groot tot klein voor binnen voor buiten , kamer ,perk, grassen bloemen , groente planten kruiden van alles dus. maar nog nooit is me zo iets dergelijks opgevallen,En mijn neef die ruim 30 jaar in t vak zit heeft het ook nog niet eerder mee gemaakt en mijn oud oom van 85 met ruim 65 tot 70 jaar ervaring ook nog niet, terwijl sommige klanten toch uren in de kas waren.
Alleen het voorval met die stagiaire is me dus wel bij gebleven dus ik was inweze zelf die energie vampier, maar dan alleen omdat zij degene was die zo gevoelig was. dus misschien heeft dat er zijlings mee te maken. dat er mensen zijn die zo gevoelig zijn voor de energie van een ander mens dat ze zich zelf zo uitputten. geen idee maar misschien dat het zo werkt? ( ik probeer je te helpen met het zoeken naar een antwoord omdat me dit stiekum toch meer boeit dan ik had verwacht)

Antwoorden (11)

Jazeker . We noemen ze in de regel 'kinderen', en het gaat meestal uiteindelijk vanzelf weer over.

Volwassenen die het nog stééds hebben, zullen door hun omgeving vermoedelijk in toenemende mate gemeden worden. Het is namelijk dodelijk vermoeiend en volgens mij ook niet echt gezond om voortdurend in de nabijheid te zijn van iemand die je helemaal leegtrekt. Daarom moeten met name zorgmoeders er ook af en toe eventjes een paar uurtjes tussenuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb jij meegemaakt? Is het zo erg?
Het lijkt me dat je heel veel energie in een relatie/vriendschap hebt gestopt en er niks voor terug hebt gekregen, dan slaat de weegschaal wel heel erg uit naar 1 kant!
Die mensen bestaan dus, zijn heel erg met zichzelf bezig en hebben niet in de gaten ( of willen het niet in de gaten hebben) dat de ander ook aandacht nodig heeft.
Ik noem ze sponzen, nemen alles op en zuigen je leeg!
Gauw dumpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik ken er ook een paar.
Nee. Er bestaan geen dingen die de energie uit alles zuigen om zich heen. Wel zijn er personen die zeer veel energie vergen. Echter, die zullen niet de planten om zich heen doen verschrompelen tot hulpeloze hoopjes uitgedroogt organisch materiaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja echt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja verschillende soorten verdeeld in twee groepen... De positieve energievampieren zijn mensen die jou energie wekken en gebruiken voor creatieve doeleinden. Dat zijn motiverende mensen, vaak creatieve ondernemers en leiders die gebruiken jou energie om een gezamenlijk creatieve doeleinde te bereiken. Na een sessie met zo'n vampier voel je mentaal opgewekt gelukkig en voldaan.

Er zijn ook negatieve energievampieren, mensen die jou energie opvreten om hun ego te voeden en hun eigen negatieve gevoelens te bevestigen en versterken.
Ze putten je uit mentaal en lichamelijk en besmetten jou met hun negatieve gevoelens. Je kan ze moeilijk verdrijven van jou want jou tegenstand is juist hun voeding dus het beste is hun te vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die positieve vampier (in jouw verhaal) gebruikt de groepsenergie. En laat ieder zijn eigen energie uit het universum halen.
Dit zijn geen slurpers. Dit zijn topmanagers die weten hoe het werkt. Die zorgt ervoor dat de groep zich afstemt en de totale energie verenigd wordt en dus groter en sterker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, ik heb mijn eigen ervaring vertelt het is geen absoluut waarheid...
Ja, ik noem ze energieslurpers.

Dit zijn personen die de energie van anderen nodig hebben om zich goed te voelen.

Mensen zoals De gangmaker op een feest, pesters, doorvragers, veroordelers, vinger wijzers, ijdele mensen, kinderen, enz.
Eigenlijk zijn het er best veel. En allemaal weten ze het niet en kunnen ze er niets aan doen (omdat ze het niet weten).

Maar jij merkt het doordat je gesprekspartner continu in gesprek is, je af en toe een zetje krijgt zodat je weer oplet. Waarvan je je opeens heel moe voelt als je bij diegene weg bent.
Je voelt je slap, niet in staat om op te letten of om helder te denken.
Je moet even rusten, even op jezelf, even weer opladen. Of je reageert dit af op een ander (dan ben jij ook een slurper).

Ben je man, of vrouw, kijk je wel eens naar een mooie vrouw/man. Dit is een methode waarop die persoon jouw energie vraagt.
De hangjongeren die luide muziek draaien.
In sommige relaties zie je wel eens dat men elkaar pest, tot vervelends aan toe (voor de buitenstaander). Dan zijn ze elkaars energie aan het slurpen.

---

Als kind ben je afhankelijk van de energie van je ouders. Maar als je richting volwassenheid gaat, zal je gewoonlijk leren om minder afhankelijk te worden en je eigen energiebron gaat vinden (de aarde, universum). Niet iedereen leert dit. Zeker niet als zij niet een goed voorbeeld krijgen vanuit hun opvoeding.

---

Onthou ook nog een ander ding, jij bent zelf gevoelig voor dit gebeuren en JIJ LAAT DIT TOE. Jij bent zelf nog niet sterk genoeg om je energie bij je te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt een kern van waarheid in de knoflook mythe want als je veel knoflook eet vinden ze het minder prettig om met jou te praten... :-) en als dat niet helpt kan je altijd een scherp stock gebruiken. En dan de ultieme wapen.... humor! want als jij een gevoel van humor toont, dan is het te veel energie en ontploffen ze in stilte en verdwijnen in het niets. in ieder geval + van mij
Ik heb iemand gekend, iemand die ik zeer lief had maar die mij volledig uitputte maar ook mijn omgeving, m'n hond werd vaak ziek (ernstige huidziekte op sterven na dood), mijn planten gingen allemaal dood, ik verloor mezelf helemaal. De relatie werd verbroken zonder enig contact en sinds enkele maanden merk ik dat mijn hond een tweede jeugd beleeft, mijn planten die op sterven na dood waren herleven, krijgen knoppen en bloeien, ikzelf leef helemaal op, mijn gelaatsuitdrukkingen worden zachter, mijn haar glanst weer, ik zie er weer goed uit en ik voel me super, vandaar dat ik op zoek ben naar antwoord :) ik vraag me ook af hoe ik me in de toekomst voor zo iemand kan beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord molly.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Molly, Er zijn diverse manieren om jezelf te beschermen (én je omgeving). Allereerst zijn er enkele eenvoudige oefeningen: stel jezelf voor dat je wordt omringd door een gouden ovale vorm (mag ook zilver zijn, of een kleur die jou aanspreekt), omring jezelf met dat "ei", doe dit elke dag voor je opstaat. Stel je ook voor dat je huis, je hond, en iedereen/alles die je wilt beschermen worden beschermd met dit ovale "ei". Dan zijn er ook nog halfedelstenen, waarvan het tijgeroog een van de besten is, alsmede een donkergroene toermalijn kwarts. Draag die aan een hanger, direct op je huid. Leg een paar van de stenen in je huis. Ook bergkristal in je huis werkt positief! Dan nog een oefening: stel jezelf voor dat er vanuit je stuitje een wortel de aarde ingroeit. Heel diep de aarde in. Dit is letterlijk een "aardings oefening", het maakt je sterker! Succes!
Mensen gebruiken en produceren energie.
Alles in de natuur is energie.
We hebben energie nodig voor ons lichaam.
Voor onze werkzaamheden.
Sommige mensen kosten voor anderen erg veel energie, als ze maar in je buurt komen, voel je het al.
Vaak voelen we ons dan geïrriteert, ongemakkelijk, beginnen ongemerkt te zuchten en zien er naar uit, dat deze persoon weg gaat.
Deze persoon, vraagt zoveel aandacht, telkens weer en weer en voor je een antwoord hebt gegeven stelt hij al weer een andere vraag, om helemaal gek van te worden.
Het gaat dan ook niet om de vragen ,maar om het energie vretende contact.
Bij sommige anderen mensen kan je uren lang praten zonder moe te worden.
In de spirituele wereld komt dit verschijnsel ook voor en is vaak nog uitputtender, maar daar gaat deze vraag denk ik niet over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja een kind! en met name tijdens de vakanties grrrr.
Maar even zonder gekheid.
er bestaan inderdaad wel mensen waar je doodmoe van word ja.
Maar dat ze het kunnen presteren om zelfs je planten te doen slap hangen nee.
Maar uit eigen ervaring met een stagiaire weet ik wel dat ze overgevoelig was voor sferen en voor de energieen van andere mensen . Zo kon ze (pech voor haar) mijn hoofdpijn van me overnemen. Of dat nou toeval was of niet......... ik vond het heel appart maar voor haar was het een dagelijks terug kerend item zei ze , waarvoor ze serieus hulp heeft gezocht. Ze heeft toen een E arm dieet gekregen en ze is een maan steen gaan dragen. Maar of ze het nu nog heeft dat weet ik niet, (geen idee of het geholpen heeft geen idee of je er uberhaupt vanaf komt eigenlijk)want ik spreek haar nooit meer.maar dit is een beetje het omgekeerde van wat jij bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
wat wel bestaat is dat jij mensen dat kan laten zijn. dan ben jij vermoeid na een gesprek met zo een iemand en noem je deze iemand een energie vampier. je geeft ze een aantal kenmerken (prachtig woord trouwens), waardoor je 'ze' de volgende keer makkelijker en sneller kan 'herkennen' (!) en dus kunt vermijden.. (en dan nog zal je er niet in slagen), en dan zul je zien dat ze voor jou wel bestaan... voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan.
Met name mensen die heel erg negatief zijn kunnen (onbewust!) een hoop energie nemen.
Ik noem ze gekscherend maar 'suckers'.
Soms is het heel subtiel, maar bij mensen die bijvoorbeeld heel erg veel over zichzelf praten is het wat duidelijker.
Je kan jezelf hier voor beschermen door simpelweg direct tegen die mensen te zijn en je grenzen aan te geven.
Een pentagram om jezelf heentrekken kan ook goed werken als je op een heftige plek komt (met de reikwijdte van je armen en benen).
Maar, zoals iemand eerder al zei; de meeste mensen doen het onbewust, het lijkt me prima om ze daar rustig mee te confronteren, zijn ze zelf uiteindelijk waarschijnlijk ook blij mee. Succes :)