Iedere kleur is gekoppeld aan een emotie. Dus rood kan woede zijn en liefde roze. Aura's zetten uit en zijn mooi rond als iemand ontspannen is. Maar als je boos bent word de aura stekelig en met angst krimpt hij in.

Met aura's hen je ook de primaire kleur ofwel je karakter kleur. Deze kleur is het dichts bij het lichaam en het makkelijkst waar te nemen. De primaire kleur verteld dingen over die persoon. Bijvoorbeeld groen staat voor dat die persoon graag buiten met de natuur bezig is.

Op mysticanja.nl kan je hier meer over vinden. Op deze site kan je onderandere vinden over hoe je aura's kan leren waarnemen. En de betekenis van de kleuren.

Op het moment dat je aura's leert waarnemen oefen niet de hele dag door maar een paar minuten per uur.

Als je de hele tijd aura's ziet kan je dit erg uitputten in het begin. Het beste wat je dan kan doen is even je ogen dicht en voorstellen datje in een gouden ei zit en in iedere wind richting een roos neer zet. Of dat je in een glazen piramide zit. Jij kan door de wanden alles zien en andere jou. Maar hun energie kaatst terug.
Als je de piramide of het ei kwijt wil moet je je voorstellen dat ze oplossen in de lucht.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je aura's wilt leren zien, moet je anders leren kijken. Ons centralepunt in onze ogen is door kunstmatig licht en tv beschadigt. Op de site dis ik heb geboend wordt het verder uit gelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en op andere sites zeggen ze het weer anders.
Hoe weet je nu wat je moet geloven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zijn die sites gebaseerd op eigen ervaringen. Dus het is een kwestie van uit proberen. Anja is erg goed. Alleen kwam ik er net achter dat de site is veranderd naar marjanka.nl.
Kristal
11 jaar geleden
Met mijn antwoord ga ik uit van enkele aurareaders die ik persoonlijk goed ken. Ik ken twee van hen heel goed en ook hun integriteit in deze. Zij hebben een zeer intensieve en kwalitatief als hoog bekend staande 4 jarige opleiding gevolgd in Utrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap dat zij hier een opleiding voor hebben gevolgd. Maar met zo'n opleiding ontwikkel je jezelf. En word je hier sterk in. Mijn buurvrouw kan het ook heel erg goed. En zij zegt dat iedereen de kleuren toch op een eigen manier interpreteert.
Kristal
11 jaar geleden
Precies Inbloed, dat is ook zo. Het feit dat jouw buurvrouw dat zegt doet wekt mijn vertrouwen in haar op.
Tijdens zo'n opleiding leer je dan ook vooral hoe jij jouw persoonlijke interpretatie/beelden kan verwoorden naar een ander op een verantwoordelijke, integere en heldere manier. En uiteraard ontwikkel jij jezelf, in ieder geval één van je talenten. Net als een talentvolle pianist zijn/haar talent ontwikkelt door te oefenen oefenen oefenen kan een aurareader dat ook als hij/zij talent heeft.
Cryofiel
11 jaar geleden
Helaas, aura's zijn onzichtbaar. Sommigen zien aura's - maar niet met hun ogen. Hun hersenen vertalen bepaalde gevoelens in het zien van een aura. De aura zelf bestaat helemaal niet, die wordt pas gecreëerd in de hersenen van degene die een aura waarneemt. Er zijn genoeg proefjes gedaan waaruit blijkt dat ook mensen die aura's zien, in werkelijkheid geen aura's zien, maar dat zij de waarneming (die er wel degelijk is) zelf construeren, als een soort automatisme - zo werken hun hersenen nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel ik ben het niet met je eens. Je hebt van die aura foto's is dat dan ook een speling van de hersenen? Mijn buurvrouw kan het en die ziet ze ook zij is hier erv sterk in.
Zij zag dat mijn aura gaten vertoonde en toen bleek later dat ik een goeie longontsteking had.
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, aurafoto's hebben een heel andere verklaring. Ze laten in ieder geval geen aura zien. Om te weten of jouw buurvrouw wist dat er iets met jou aan de hand was, en zo ja hoe, zouden we meer informatie moeten hebben. Zoals je het nu schrijft lijkt het net alsof ze alleen maar jouw aura zag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cyofiel wat je zegt klopt. Zij heeft niet gezegd dat ik een longontsteking zou hebben maar dat mijn aura gaten vertoonde. Dit kan erop wijzen dat het lichaam verzwakt word of schaden heeft op gelopen. Ik ben later ziek geworden. Het begon met koorts en hoesten. Ik geloof er wel in.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat bedoel ik. Het kan een "altijd raak" voorspelling zijn geweest. Het kan zijn dat ze al iets aan je zag. Het kan zijn dat jij je al niet meer helemaal tiptop voelde. Het kan zijn ... nou ja, enzovoort, enzovoort. We zouden echt veel meer moeten weten van de situatie om hier iets zinnig over te kunnen zeggen.
Kristal
11 jaar geleden
Ach ja Cryo, en het kan ook zijn dat ze, zoals veel meer mensen, mogelijk wel aura's kan zien.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je bedoelt met "zien". Als je bedoelt dat buurvrouw iets waarneemt, ongeacht of datgene wel of niet werkelijk bestaat - dan is het heel waarschijnlijk dat buurvrouw de waarheid spreekt, en dat zij dus echt iets waarneemt. Als je bedoelt dat er echt een aura om iemand heen zou hangen, dan is het in theorie nog steeds mogelijk dat zoiets daadwerkelijk bestaat. Daar zijn echter tot nu toe geen aanwijzingen voor gevonden, ondanks decennialang verwoed zoeken. Daarmee heeft het bestaan van een aura dezelfde waarschijnlijkheid als het bestaan van de poolmol.
Kristal
11 jaar geleden
Ik weet hoe jij dat ziet Cryo, als je al van zien kan spreken
;-)
Cryofiel
11 jaar geleden
Da's niet aardig... Als jij redenen hebt om wel in het echte bestaan van een aura te geloven (dus niet de aura die wordt gecreëerd door de hersenen van de 'ziener'), dan hoor ik graag welke redenen dat zijn.
Kristal
11 jaar geleden
Wat heeft aardig ermee te maken Cryo? Jij ziet toch geen aura's, daar sloeg het op. Voor een reactie op het tweede deel van jouw reactie: zie onder mijn vraag mijn reacties.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie geen aura's. Maar dat maakt niet uit, toch? Er zijn mensen die aura's zien. Goed, daar zitten enkele oplichters tussen, maar bij de meeste van die mensen zijn de *ervaringen* echt. De vraag blijft: is de aura ook echt? Anders gezegd: is er echt iets (wat dat dan ook zou mogen zijn, dat is nu nog even niet belangrijk), en is een auraziener iemand die dat kan zien? Of is er in werkelijkheid helemaal niets, en construeert de een auraziener zelf een aura op grond van andere informatie die heel gewoon via de normale zintuigen wordt verkregen? Hiervoor kun je een aantal proefjes bedenken. Die proefjes zijn natuurlijk uitgevoerd. Al die proefjes hebben laten zien dat een auraziener niets extra's ziet naast de gewone zintuiglijke informatie. Geen enkel proefje heeft laten zien dat de auraziener iets ziet dat er echt is.     Aangezien ik open sta voor alles, sta ik ook open voor de mogelijkheid dat aura's niet bestaan, en pas in de hersenen van de auraziener worden gecontrueerd uit informatie die via normale wegen is verkregen.
Een aura is een energieveld (of lichtveld) om een levend wezen. Sommigen noemen het de levenskracht. De vorm, de kleur en de grootte van de aura verandert steeds en vertelt iets over de lichamelijke en geestelijke toestand van een persoon.
Dus gedachten, emoties, iets waarnemen, alles kan invloed hebben op het veranderen van de aura.

De aura is op een foto te zien door middel van Kirlianfotografie. Ik heb ooit eens zo'n foto laten maken toen ik nogal boos en gespannen was en de aura is dan ook overwegend rood ;-)). Maar dat zegt niets want een dag later kan het alweer veranderd zijn, of een minuut later...
Er bestaan wel bepaalde invullingen voor de betekenis van kleuren maar eigenlijk is het niet zo'n vast gegeven. Bijvoorbeeld: ik had het meeste rood, dat kan boosheid betekenen maar het had ook kunnen betekenen dat ik zojuist met passie aan het beeldhouwen was. Dus de kleuren van de aura hebben geen vaststaande, eensluidende betekenis.
Waardoor het meteen duidelijk is dat je niet zomaar iets kan zeggen over iemand alsof het dé waarheid is, ook al heb je zijn/haar aura kunnen zien.

Ja, dat is te beoefenen, aura's zien. Er zijn vele methodes die je op internet kan vinden. Meestal komt men wel zover dat men net de oplichtende rand rondom het lichaam ziet, echt een hele aura zien van iemand kost veel meer oefening, en de één is daar beter in dan de ander, net als bij piano spelen.
Er dan ook nog eens de juiste betekenis geven aan wat je ziet is nog weer een hele grote stap verder. Het is dus het allerbelangrijkste dat je eerlijk bent ten opzichte van jezelf en de ander.
Want een goede aurareader is een aurareader die jaren onderwijs gevolg heeft en evenzovele jaren getraind is.
Ook al ben je iemand die al vanuit zichzelf moeiteloos aura's ziet, dan nog is er veel training nodig om de juiste duidingen te kunnen geven.
Kristal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kirlianfotografie wordt ten onrechte ook wel aurafotografie genoemd. Ten onrechte!
De enig bekende mogelijke reden om de Kirlianfoto met de aura te associëren, is een oppervlakkige uiterlijke gelijkenis tussen de stralingspatronen op de Kirlianfoto en de uitstralingen die de helderziende meent waar te nemen als aura.
Kristal
11 jaar geleden
Daarover verschillen wij dan van mening Momopoyolo.
Cryofiel
11 jaar geleden
als je met Kirlianfotografie een aura zou kunnen fotograferen, zou dat een bewijs zijn dat aura's bestaan. Dat bewijs is echter niet geleverd. Er zijn heel andere, veel betere verklaringen voor de patronen die je met Kirlianfotografie krijgt. Met een aura hebben die patronen in ieder geval niets te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal, dat heeft met mening niet zo veel te maken hoor.
Kristal
11 jaar geleden
Laten we het dan visie noemen Momo, mogelijk dat dat woord beter uitdrukt wat ik bedoel.
Kristal
11 jaar geleden
Conqie, dank voor je plus. Ik begrijp ook de andere reacties heel goed.
Voor mij is het zoals ik in mijn antwoord beschrijf, maar alle andere meningen zijn even waardevol wat mij betreft.
Cryofiel
11 jaar geleden
Het gaat niet om een mening. Meningen zijn niet relevant. Het gaat erom, te ontdekken of aura's werkelijk bestaan.
Kristal
11 jaar geleden
Cryo, ik ga niet weer de discussie met je aan om uiteindelijk wederom tot de conclusie te komen dat er nu eenmaal fenomenen zijn die mensen aannemen om hun eigen redenen.
Wij allemaal blijken uiteindelijk terecht te komen bij aannames. Ik bijvoorbeeld o.a. dat er aura's zijn als energieveld om en jij neemt aan dat er 1 overkoepelende waarheid is.
Wie weet hebben wij gelijk, wie weet niet.
Op grond van mijn ervaringen en waarnemingen ga ik er nu vanuit dat aura's bestaan.
Dientengevolge vind ik het even waardevol als iemand op grond van zijn/haar waarnemingen en ervaringen vindt dat aura's niet bestaan of mogelijk bestaan.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik was nu juist zo benieuwd naar de *redenen* voor jouw eigen aannames... Maar als ik je goed begrijp, is dat voor jou niet relevant. Jij zegt dat ieder zo zijn eigen redenen heeft, en zo tot een eigen conclusie komt, en dat dat prima is. Dat kan ik dan weer niet begrijpen... Als iemand zo zijn eigen redenen heeft om met 80 km/u door de stad te rijden en ook nog door het rode stoplicht te rijden, omdat hij van mening is dat het rustig genoeg is op de weg en dat hij al van veraf kan zien dat er verder niemand aankomt... dan vind jij dat dus prima zo? Maar goed, ik begrijp dat je geen interesse hebt in waarheidsvinding, en geen belangstelling hebt voor wat - in mijn ogen - vooruitgang boeken heet. Als dat zo is, dan is het zo. Ook als ik het niet kan begrijpen.
Kristal
11 jaar geleden
Dat hoeft ook niet Cryo, alles begrijpen. Dank je voor je acceptatie.
Daar verschillen de meningen van de verschillende websites en verschillende deskundigen sterk over.
Dat komt omdat een aura een onbewezen veronderstelling is.

Je kunt dus op dit gebied geloven wat je wilt.
Sommige koppelen het aan numerologie:
Tel alle cijfers van de geboortedatum op tot je 1 getal bekomt.
Bv: 08-05-1983 -> 8+5+1+9+8+3= 34 -> 3+4= 7
De grondkleur is violet

http://www.onzegidsen.com/aurakleur.htm

Anderen zeggen dat het te maken heeft met gezondheid en welbevinden.
http://www.weguitchronischevermoeidheid.com/energetisch.html

Weer anderen zeggen dat het te maken heeft
met karaktereigenschappen.
http://www.marjanka.nl/Energie/A_7.htm

En dan zijn er ook nog mensen die geloven dat je aura kleur kan veranderen onder invloed van het dragen van
een steen, of het gebruik van een geur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
plus!