Hoe herken je het verschil tussen mensen met echte paranormale gave's en oplichters?

Char, derek en uri, en astro tv, het zesde zintuig enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Dat is buitengewoon eenvoudig.

Oplichters doen zich mysterieus voor en pochen over hun "gave." Die zijn dus eenvoudig te herkennen aan het lawaai dat ze maken.

De echten kom slechts sporadisch tegen, want die beschermen zichzelf en laten nauwelijks merken hoe het met ze zit. Alleen zeggen ze zo af en toe eens iets dat je niet meer los laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm... dan is iedereen dus een echte.

Andere antwoorden (16)

Niet. Het is een kwestie van geloven. Als je er in gelooft dan hoef je niet te scheiden. Als je er niet in gelooft, ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, vaak diegene die er veel geld voor vragen zijn oplichters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is of er mensen zijn met "echte" paranormale gaven. Maar of wat deze mensen kunnen nou echte gaven zijn of niet, ze zullen in ieder geval zelf geloven dat het echt is.
Als iemand je probeert op te lichten door te zeggen dat hij paranormale gaven heeft, terwijl hij weet dat dit niet zo is, dan gelooft hij/zij dus niet in zijn eigen gaven. Hij/Zij zal niet heel overtuigend kunnen zijn in het uitvoeren van zijn/haar gave. Daaraan kan je oplichters herkennen.
En als ze heel goed kunnen acteren dan kan je het simpelweg niet merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mozes,jij als één van de bekendste bijbelse figuren,zou toch moeten weten, dat je ze niet kunt herkennen.
Om de dood eenvoudige reden,dat er geen mensen bestaan met paranormale gaven.
M.i. is het allemaal oplichterij,bewust dan wel onbewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het ze gewoon recht op de man/vrouw af vragen.
Als ze toegeven dat ze een oplichter zijn, dan betreft het hier een oplichter.
Als ze ontkennen dat ze een oplichter zijn, dan betreft het hier een oplichter.
Makkelijk, hè?
14 jaar geleden
Dat is moeilijk volgens mij, maar die mensen die zich erop voorstaan zijn het in ieder geval niet.

Je kunt niet iemand willen zijn met je paranormale gaven, dan schijn je in het 'rijk der leugens' te komen en denk je mooie ideeën door te krijgen maar dan is het onzin. (heb ik geleerd hoor, ik weet dit niet allemaal van mijzelf). Er zijn ook nog andere oorzaken voor het vastraken in het verkeerde rijk.

Maar je hebt dus bewuste oplichters en onbewuste oplichters en de echte paranormalen. En ook een echte paranormale kan wel eens verstrikt raken in het rijk der leugens, iedereen kan wel eens een verkeerde afslag nemen toch?!

Dus als je al een echte hebt gevonden zul je nog altijd de antwoorden moeten bekijken op hun waarheid. klopt het direct met je gevoel of niet is de eerste test. Verder houdt je gewoon altijd een slag om de arm. Blijf alert, en denk logisch na.

Mensen die zijn aangesloten bij de bekende verenigingen, daar maak je een goede kans dat het goede, goed willende paranormalen zijn. Als je dus zeker wilt zijn kies dan in ieder geval uit deze groep.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja eerste zin: zijn in ieder geval geen goedwillende paranormalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je zelf over de op zich al paranormale gave beschikt om dat onderscheid vast testellen, is dat onmogelijk.
Pas achteraf afgemeten aan het resultaat kun je inzien, dat degene met wie je te maken had kennelijk over een gave beschikte. Maar je wil het vantevoren weten. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag jezelf altijd als eerste af wat zijn/haar doel is.
Wil ze je helpen of wil ze zich verrijken?
Heeft hij/ zij jou gevonden of jij haar?
Een echte paranormaal begaafde is gedienstig en zal nooit actief zijn/haar diensten aan je opdringen. Ze zullen ook nooit op verzoeken ingaan die betrekking hebben op beïnvloeden van de wil van een ander. Denk daarbij bijvoorbeeld aan terugbrengen geliefdes, jou roem en rijkdom bezorgen etc.
Hij/zij zal NOOIT knoeien met de vrije wil van een ander en nooit zonder toestemming iemands gedachten of aura binnendringen. Ze zullen dus geen privé gegevens van een ander aan jou doorgeven.

Als je deze regels in je achterhoofd houdt is de kans dat je een echte paranormaal begaafde voor je hebt al een stuk groter.
Overigens... in mijn opinie zijn wij allemaal paranormaal begaafd. We hebben allemaal dat " zesde zintuig" . Alleen de een heeft dat zintuig meer getraind en dus ontwikkeld dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens is in staat tot paranormale waarnemingen!
Alleen kunnen sommige het beter toepassen dan anderen.
Niet iedereen kan schilderen als Rembrandt, maar iedereen kan wel schilderen!
Iemand met echte paranormale gave, zal vooral zijn medemens willen helpen in de naam van de liefde.
Veel anderen weten een beetje hoe het werkt en hoe de mensen hier op reargeren en maken daardoor misbruik van het vertrouwen van de mens, het gaat hun alleen maar om geld! Het zijn gewoon handige oplichters!
Ben je in contact met een echt paranormaal begaafde mens, dan voel je dat, je voelt de warmte, de hulp die je krijgt, je voelt de energie stromen, je voelt de fibratie door je lichaam gaan, je voelt de blij makende energie.
Je twijfelt geen moment dat het echt is!
Dat is het grote verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer helemaal met je eens Ed! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik ga niet meer antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je vuur niet uitwaaien of ondersneeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heeft de ander gewonnen, jou de mond gesnoert, je kan ook je mening geven zonder in de verdedeging te gaan, je hoeft niet te reargeren als een ander je aanvalt, maar vele anderen lezen wel je verhaal, voor hun is het zeer waardevol! Voor de aanvallers toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed, ik ben het niet helemaal met je eens. Als je die anderen wilt bereiken zijn daar betere methoden voor.
Ik proef dat jij niet alleen de discussie aangaat voor die anderen. Ik proef dat jij 'gewonnen' en 'mond snoert' heel belangrijk vindt. Ligt hier een angst? Ik denk dat Eigenwijs een andere bezigheid heeft voor dit leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ gdan Als er twee zeer gewaardeerde mensen hier zeggen ik ga me niet meer verdedigen/ antwoorden dan reargeer je precies zoals de tegenstanders willen, ze willen van het "gezeur" van die zwevers af.
je kan toch gewoon je verhaal doel/uitleg en als je wordt aangevallen, kan je toch stoppen, dan doen hun ook.
dat is zeker geen zwakte tonen, eerder sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aristocat -> +1
Als ze je na een bezoek vragen waar de rekening naar toe moet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen verschil alles is nep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal kun je zeggen dat er vier soorten paranormalen zijn:

1.  Mensen met een paranormale gave die dat ook weten en die hun gave gebruiken.

2.  Mensen met een paranormale gave die dat niet weten en die hun gave dus niet gebruiken, of die het wel weten maar die hun gave niet willen gebruiken.

3.  Mensen zonder een paranormale gave die doen alsof ze wel een gave hebben.

4.  Mensen zonder een paranormale gave die zelf denken dat ze wel een gave hebben, en die die vermeende gave ook gebruiken.

Je vraag is dus: als we hokjes zouden maken, hoe kunnen we dan iedereen in het juiste hokje stoppen?

Laten we beginnen met groep 2. Die is makkelijk, die herken je direct. Klaar.

Dan groep 3. Dat zijn de echte bedriegers. Oplichters. Slechteriken. Later meer over deze groep.

Vervolgens groep 4. Dat zijn mensen die niets kunnen, maar die zelf denken dat ze wel iets kunnen. In feite zijn dat ook oplichters, maar ze lichten vooral zichzelf op.

Goed, terug naar groep 3. En groep 4 er meteen bij. Beide groepen kúnnen in werkelijkheid niets. Je kunt ze dus testen. Je kunt ze herkennen doordat ze zullen falen voor elke test.

Overigens worden mensen uit groep 3 (de echte slechteriken) wel eens zwarte-hoed-bedriegers genoemd. Mensen uit groep 4 (die zichzelf voor de gek houden) worden wel eens de witte-hoed-bedriegers genoemd. Die zijn niet puur slecht, ze zijn slechts overtuigd van een waanbeeld.

Oké, dit laatste was een tussendoortje. We gaan verder. De enige groep die we nog niet hebben gehad, is groep 1: mensen die een gave hebben, die dat weten, en die hun gave gebruiken.

Ook die mensen kun je alléén maar herkennen door ze te testen. Zonder test weet je nooit of je misschien met iemand te maken hebt die in groep 3 of groep 4 zitten. Testen dus, een andere mogelijkheid is er niet.

Tot nu toe is er nog nooit iemand geweest die positief getest is (wat in dit geval eens écht positief is, in tegenstelling tot dopingtesten in de topsport).

We hebben dus nog nooit iemand kunnen vinden die in groep 1 zit. En geloof me, er is uitentreure getest, vele decennia lang, op een heleboel manieren. Maar die testen hebben steeds als resultaat gehad dat de geteste persoon in groep 3 of in groep 4 zat (verschil tussen groepen 3 en 4 is met de meeste testen niet te maken).

We moeten dus helaas concluderen dat groep 1 leeg is.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ga ervan uit dat ze allemaal onbetrouwbaar zijn, dan zit je statistisch het meest juist... En als je er dan eentje tegenkomt die wel betrouwbaar is, dan ben je blij verrast...

Ik vertrouw geen enkele paranormale...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe herken je het verschil
tussen mensen
met echte paranormale gave's
en oplichters?"

Het verschil kan je herkennen
door jouw eigen intuïtie;

jouw intuïtie is in staat
om te kunnen onderscheiden
wat echt en wat nep is;

helaas luisteren weinig mensen
naar hun intuïtie
en daarom worden veel mensen
in de maling genomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oplichters zijn vreselijk aardige mensen, mensen die zeggen paranormale gaven te hebben zijn zijn dat ook. Geen verschil dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is net zo moeilijk als tussen een groep willekeurige personen de oplichters eruit te halen; in principe onmogelijk. Je zult je gevoel moeten volgen. Maar als je geen ervaring hebt in het volgen van je gevoel wordt het zeer moeilijk.

Als jijzelf geen enkele ervaring hiermee hebt zal je dit niet kunnen herkennen. Mensen herkennen aan iets, is doordat iemand een vooroordeel heeft; je kunt een dief, een moordenaar, iemand met een slecht geweten ook niet herkennen. Juist diegene van wie jij het niet verwacht kan zo iemand zijn. Het vooroordeel dat mensen die paranormaal zijn zweverige types zijn klopt ook niet.

Het enige waar je vanuit kunt gaan zijn de verhalen van andere personen die jou bepaalde ervaringen vertellen. Dan nog moet je voor jezelf bepalen hoe betrouwbaar deze persoon voor jou is. Als mijn buurman mij morgen vertelt dat hij denkt dat Char de waarheid spreekt heb ik daar zo mijn eigen gevoel bij. Dus luister vooral naar je gevoel.

Als je naast de ervaringen die je hebt gehoord en je gevoel een persoon denkt te hebben gevonden dan bezoek je een persoon met paranormale gave en stel je open voor wat komen gaat. Achteraf kun jij voor jezelf bepalen of deze persoon beschikt over paranormale gaven of niet. Maar dan nog kun je daarna de mensen met paranormale gaven niet herkennen mits jezelf je openstelt voor deze gave.

Personen die zich openstellen voor de paranormale wereld kunnen bij anderen meestal ook hun onzichtbare antenne "voelen". Maar als jij die zou hebben had je waarschijnlijk deze vraag niet gesteld, dus in mijn antwoord ben ik er vanuit gegaan dat je dat niet bent.