Wat is mijn sterrenbeeld?

Op de ene site ben ik tweeling 21 mei tot 21 juni op de andere is het tot 20 juni tweeling en beginnen ze al over kreeft op 21 juni
Ik ben dus 21 juni jarig

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Lees beide horoscopen, en kies degene die je het beste bij je vind passen.

Antwoorden (2)

In de grafiek van onderstaande link kan je de data voor elk sterrenbeeld vinden. Ze plaatsen de actuele data, welke elk jaar enigszins kunnen afwijken en ook verschillend kan zijn van de echte data op basis van de stellaire theorie Er zitten dus kleine verschuivingen in. In de gegeven grafiek kan je zien, dat er niet alleen data staan maar ook tijden. Betekent, dat je de ene keer officieel tweeling bent en een andere keer Kreeft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Ik heb altijd gedacht dat je sterrenbeeld afhankelijk is van het moment van geboorte. Omdat er elk jaar een beetje verschuiving zit in de data/tijden, moet je je geboortejaar invullen om te zien hoe de verdeling was in dat jaar. Ben je als Kreeft geboren, dan ben je altijd kreeft. Toch? Of heb ik het verkeerd begrepen?
AnnBoo8146
4 jaar geleden
@Inekez1 heeft gelijk.
Op de gegeven site moet je je geboortejaar invullen (boven de lijst met sterrenbeelden. Dan krijg je de data die in dat jaar hoorden bij de sterrenbeelden. Het sterrenbeeld, waaronder je bent geboren is jouw sterrenbeeld.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Inekez1
Ik denk, dat je gelijk hebt, maar als ik een ander jaartal invul in de grafiek zie ik geen wijziging in data en tijden.
Zou betekenen, dat als vraagsteller vóór 23:28 uur geboren is dan is hij een tweeling en na 23:28 uur is hij een kreeft.
Inekez1
4 jaar geleden
Je moet jaartal invullen en op enter drukken. Dan veranderen de tijden.
Dat is afhankelijk van het moment waarop je bent geboren. Elk jaar verschuiven de grenzen tussen het ene en andere sterrenbeeld. Ben je geboren op een dag die de overgang vormt tussen 2 sterrenbeelden, dan zul je moeten weten hoe laat je bent geboren. Vul je geboortejaar in en druk daarna op enter, dan zie je op onderstaande website welke tijdvakken bij welk sterrenbeeld horen.

Stel dat je in 1990 bent geboren, op 21 juni, dan ben je Tweeling als je voor 17:29 uur bent geboren en je bent Kreeft als je op 21 juni na 17:29 uur bent geboren.