hoe richt ik een succesvol protest tot een amerikaanse kerk?

AMSTERDAM – Een Amerikaanse kerk is van plan een ‘Internationale Verbrand een Koran Dag’ te houden, precies negen jaar na de aanslagen in New York op 11 september 2001.
Hoe krijg ik een effectief protest bij die kerk tegen het verbranden van Heilige boeken, hetgeen de Koran immers is voor anderhalf miljard moslims.
Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Misschien een site maken waarop mensen een protest kunnen tekenen/steunen?
De pro's zitten op http://www.facebook.com/pages/International-Burn-A-Koran-Day/134718123226530?v=wall
Je kunt een 'contra'-Facebook-pagina maken.
De kerk waar het om gaat vind je hier: http://www.doveworld.org/
Contactgegevens:
Address:
5805 NW 37th St
Gainesville, FL 32653
Phone:
Fax:
Email:
info@doveworld.org

Toegevoegd na 34 seconden:
Oh enne... Als je een site maakt, wees dan wel voorbereid op heftige reacties...

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een toevoeging: wat de kans op succes betreft zou ik niet te hoopvol worden. Het gaat hier om orthodoxe mensen, die bekeer je niet, en elk argument dat je aandraagt 'bewijst' voor zulke types alleen maar hun gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik me eerst eens goed gaan inlezen, want dat zijn ze wel. Van de categorie 'tegen homoseksualiteit, tegen abortus, tegen islam, tegen porno, tegen evolutieleer'.
Zij vinden dat ze op deze manier op de enige juiste manier vorm geven aan wat de bijbel en vooral het Nieuwe Testament betekent.
En vergis je niet in de felheid van deze mensen, uit dit soort groepen komen ook mensen voort die bijvoorbeeld abortusartsen doodschieten.

Andere antwoorden (5)

Ik vrees dat het een beetje te ver is om daadwerkelijk invloed te kunnen uitoefenen. Hetgeen we zeker kunnen doen is zodra die middeleeuwse voorstelling naar Europa overwaait dan hier gewoon het dialoog op gang houden. Nuchterheid boven alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag uitleg bij de min ....
Ik denk dat je het echt hoger op moet spelen, en als 1 ling zul je weinig indruk achterlaten!

Vergeet die opruiende amerikaanse kerken! Dat zijn incidenten waar de rest van de wereld weinig tot geen hinder van onder vind!

Dat zijn dezelfde "kerken" die nog geen halve eeuw geleden verkondigde dat zwart gekleurde mensen minder waren als blanken!

GROTE ONZIN DUS!!!!!!

Geef dit soort onzin geen aandacht, dan verdwijnt het ooit vanzelf.

welke geloofs overtuiging je ook hebt, welke huidskleur je hebt of welke afkomst je hebt , moeten we als mens respecteren!! Mensen die menen dat hun geloof of afkomst beter is als dat van een ander, ZIJN ERNSTIG ZIEK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in discussie wilt gaan met (mensen van) een kerk zul je met bijbels gefundeerde argumenten moeten komen. Andere argumenten zullen niet landen of niet zwaar genoeg voor ze zijn.

Verder gelden natuurlijk de omgangsvormen die je bij andersdenkenden moet handhaven, wil je in gesprek met ze blijven. Dus geen vijandige taal, inleven in de ander enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het houden van een:Verbrand een bijbel dag, zou wel eens aandacht op die idioten kunnen richten. Je zult zien,hoeveel super verontwaardigde reacties je dan krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boek is zaak die in volle eigendom wordt verkregen en waarover vrijelijk kan worden beschikt. Dit geldt ook een religieus boek of ideologisch boek (het bestaan van een god is immers geen bewezen feit). De eigenaar mag zijn bezit verbranden tenzij hierdoor milieuregels worden overtreden. Overigens is het zinvoller de inhoud van een boek te bestrijden dan dit te verbranden. Maar nogmaals, het staat een ieder vrij te doen wat hij wil met zijn eigen bezit. Om verbranden te voorkomen is het wellicht het best om de boeken niet te drukken. Trouwens "Heilige boeken" bestaan niet. Hooguit de inhoud kan heilig zijn, althans voor degene die daarvan kennis heeft genomen. Het kunnen lezen is dan wel een must. Trouwens, weet u hoeveel bijbels in de moslimlanden worden verbrand? Of is uw verontwaardiging louter selectief?