We vieren het bijna 1700 jaar, sinds keizer Constantijn als eerste christelijke keizer het christendom tot staatsgodsdienst verhief in het Byzantijnse Rijk,.

Constantijn vierde voor het eerst kerst op 25 december 336, en toen hij het jaar daarop stierf, werd de beslissing in handen gelegd van paus Julius I. Een paar jaar later bepaalde de paus dat die datum correct was.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Het lijkt warempel of jij beweert, amadeus, dat rooms-katholieken geen christenen zijn.... Welke visie is het die jij aanhangt?:
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De Rooms Katholieke leer is Geen christelijke leer.
Ga hetvolgende voor jezelf na:
"Is Jezus Christus van de bijbel werkelijk op 25 december geboren ?"
"Is dit een leugen, ja of nee ?"
Volgens de New Catholic Encyclopedia werd het vieren van Kerstmis voor het eerst genoemd ‘in de Chronograaf van Filocalus, een Romeinse almanak die oorspronkelijk dateert uit 336 [n.Chr.]’.
Dat was duidelijk lang nadat de Bijbel voltooid was en eeuwen nadat Jezus op aarde was. McClintock en Strong merken dan ook op: ‘De viering van het kerstfeest is niet door God ingesteld, noch is ze van N[ieuw] T[estamentische] oorsprong.’
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat ligt aan welke versie van kerst je bedoelt. De kerstviering is namelijk ook in de buurt van de winterzonnewende, en deze word al duizenden jaren gevierd. Ook het symbolisme achter de versierde boom, lichtjes en cadeautjes geven is voor-christelijk en werd oorspronkelijk ook verbonden onder het christendom.