hij had het zelf voorspeld: Matheüs 12:39-40:
39 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jonas, den profeet. 40 Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde.
5 jaar geleden
Het verhaal van Jezus is eigenlijk de uitleg van het zonnestelsel. De drie dagen refereren naar de drie dagen dat de zon ‘stil’ lijkt te staan. Dat is op 22,23,24 december. Op 22 december staat de zon op zijn laagst en voor drie dagen. Daarna begint de ‘herrijzing’ naar een hogere stand van de zon.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Op 25 dec wordt de geboortedag van Jezus gevierd.
Met pasen vieren we dat Jezus is opgestaan.