Weet iemand toevallig in welke boeken een Bde van Thomas Melken Benedict voorkomt?

Spellingscorrectie: Het is Thomas Mellen Benedict

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@KennisDelen, bedoel je met Bde een - Bijna Dood Ervaring - ?
SimonV
5 jaar geleden
In welke boeken DE Bde van Benedict beschreven wordt of in welke boeken een Bde als van Benedict beschreven wordt?
KennisDelen
5 jaar geleden
@SimonV: optie 1 ("de", ik wist niet zeker of hij er meerdere heeft gehad. Vandaar de "vaagheid" in mijn vraag).
KennisDelen
5 jaar geleden
@JoanDArc: ja, klopt

Antwoorden (1)

Mellen-Thomas Benedict schrijft over een Bijna Dood Ervaring in zijn boek Journey Through the Light and Back, uitgegeven in 2009
Dan is er nog Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel, uit 2007
Na dit leven, van de neurochirurg Eben Alexander over zijn reis naar het hiernamaals. Hij lag zeven dagen in coma.
@KennisDelen, Het boek Bijna dood ervaringen en de zoektocht naar het licht van Bob Coppes is voor jou wel interessant. In dit boek wordt op grond van wetenschappelijk onderzoek naar Bijna Dood Ervaringen ervan uitgegaan dat blijkt dat deze ervaringen echt zijn. BDE-ervaringen kunnen positief en negatief zijn.
Het licht gezien van Kenneth Ring, gaat niet over zijn eigen BDE’s maar over de BDE's bij kinderen en van blinde mensen.
Behalve in het boek van Mellen-Thomas Benedikt worden In de andere boeken niet specifiek de BDE van Mellen-Thomas Benedikt beschreven maar wel soortgelijke ervaringen.
In een artikel van Johan Nebbeling in het Algemeen Dagblad van 17 april 2017 vertellen mensen over hun BDE, zij hebben (nog) geen boek geschreven.
https://www.ad.nl/nieuws/zo-voelt-een-bijna-doodervaring~a4cfc777/
Toegevoegd op 13 november 2018 16:01: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
+ Gezien de vaagheid van de vraag, een uitstekend antwoord!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt Simon, maar jij hebt mij op het dubbelspoor attent gemaakt.