Is de paus geloofwaardig ?

Deze vraag I.V.M aids, Voorbehoedsmiddelen,derde wereldlanden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Neen, de paus is absoluut niet geloofwaardig. Iemand die zoveel invloed heeft in o.a. derde wereld landen, zou deze invloed ' ten goede' moeten aanwenden, door bv. het condoomgebruik te promoten.Maar wat doet deze ' clown' ?. Hij pleit voor onthouding...!
Wat mij betreft moeten ze deze man aanklagen wegens volkerenmoord......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik geloof van niet...

Vraag: Is de paus geloofwaardig? Antwoord: Ik geloof van niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kon men de eerste keer ook al lezen...
Natuurlijk. In zijn wereldbeeld is de hemel en God oneindig maal belangrijker dan wat er hier op aarde gebeurt. Je kunt het niet met hem eens zijn, maar de paus handelt naar zijn geloof, en is dus geloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet helemaal volgen wat je zegt (eigenlijk totaal niet), maar laat ik het dan wat duidelijk formuleren: De paus zegt: de aarde is ondergeschikt aan de hemel. (Ten minste: dat zou hij *kunnen* zeggen). Net als ik ben jij het daar misschien niet mee eens, maar dat op zichzelf maakt de paus nog niet ongeloofwaardig. Iemand verliest pas zijn geloofwaardigheid als hij huichelt, dus anders handelt dan hij spreekt. Het ene zeggen, het andere doen, dat is ongeloofwaardig. Iets zeggen waar andere mensen het niet mee eens zijn heeft niks met ongeloofwaardig zijn te maken.
Jahoor, tenminste voor de ware gelovige. Die slikken alles wat hij zegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De paus is de vertegenwoordiger van God op aarde. Althans dat is de Katholieke vertaling. Of hij werkelijk geloofwaardig is is dus mede afhankelijk van je geloof en ook grotendeels je opvoeding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volkomen losgeslagen van de werkelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat God zou willen dat we de planeet helemaal kapotfokken. We hebben niet voor niks een verstand gekregen. Nja, sommige mensen dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is (voor gelovige mensen) veel groter dan wat jij je allemaal kunt voorstellen, dus je argument gaat niet op.
-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er een andere mening op na houdt,is dat toch geen reden om iemand een min te geven! Dat doe je pas als iemand een aantoonbaar bagger antwoord geeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mjn: Flauwekul... Een barmhartige God zou niet willen dat we zijn creatie zouden vernietigen. En omdat ik (net zoals iedereen) in gods gelijkenis zou zijn geschapen, zie jij dat dus helemaal verkeerd...
Voor iemand die geestelijk/verstandelijk nooit verder is gekomen dan het jaar 1903 is de paus absoluut geloofwaardig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoho, hold your horses, young man. Mijn moeder was van 1899 en die vond de paus een losgeslagen oliebol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bitch: De eerst volgende keer dat jij mij nog eens als "BOY, MAN, JONGEN" aanspreekt dan leer je deze vrouw van een heel vervelende kant kennen. Want dat jij je mopeder met BOY, MAN, JONGEN aan spreekt moet jij weten. Maar niet meer tegen mij!
Zoals je kunt lezen en als je het gedrag volgt van zijne majesteit de hoogbekleder houdt hij altijd wijzenlijk z'n mond omdat ie weet dat ie anders dokken moet voor de derde wereldlanden.Je kunt ook eigelijk niets anders van de paus verwachten.Een gekozen hoogwaardigheidsbekleder die naar de pijpen van de kliek dast.En beslist niet meer van deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Addick;

Elke bemoeienis van celibataire kerkvorsten met geboortenregeling is sowieso ongeloofwaardig. Helemaal als je weet dat het vaticaan grootaandeelhouder is in de grootste rubberleverancier van de condoomindustrie alsmede in grote farmareuzen die o.a. de anticonceptiepil maken. Als dan bovendien het rein houden van derdewereldzieltjes wordt gesteld boven hun volksgezondheid geef ik er helemaal geen cent meer voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is juist het probleem, vele aanhangers van de paus zullen hem geloofwaardig vinden.
Wat hij zegt, is voor hun waar.
Als ze dan ook nog zouden luisteren en zich houden aan wat hij predikt dan zou het probleem niet zo groot zijn.
Voor de aids problematiek heeft de paus wel een oplossing: de sexuele moraal, dus 1 sex partner in je leven.
Blijkbaar wordt hier weinig gehoor aan gegeven en dan wordt de paus kwalijk genomen dat hij zich niet aanpast, door bv het condoom gebruik te promoten.
Maar het zijn natuurlijk de volgelingen die kiezen voor wat ze belangrijk vinden, de sexuele moraal blijkbaar minder dan het verbod op condooms, want daar houden ze zich dan ineens wél aan.
De paus zal niet zijn mening veranderen, hij verkondigt zijn 'waarheid' en voor een ieder die daar ook in gelooft is hij volkome geloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De paus is een man zoals iedere politicus. Volkomen onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De macro-ethische oproep is niet minder dan revolutionair. Zet een atheïstische politicus een ‘blind’ stuk tekst voor en het stuk wordt omarmd. De vraag is of een willekeurige lezer, of bijvoorbeeld een Haagse politicus, de boodschap meer of minder serieus neemt als hij weet wie de afzender is. Anders gezegd: wordt de koppeling tussen macro-ethiek en r.k. micro-ethiek als minpuntje of als aanbeveling gezien? Staat de pauselijke handtekening garant voor extra aandacht? Of wordt de encycliek afgezet tegen bijvoorbeeld de recente pauselijke bemoeienis in de affaire-Williamson, waarbij een holocaustontkenner weer in genade werd aangenomen?

De impact van Grote Boodschappen heeft alles te maken met de geloofwaardigheid van de afzender. Dat geldt voor een burgemeester, voor de minister-president, voor Barack Obama. En ook voor de paus.