Hebben Moslims ook de duivel in hun geloof?

Christenen hebben God voor het goede en de duivel voor het slechte,hebben moslims met Allah ook een duivel, en hoe heet die?

12 jaar geleden
in: Religie
7.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Satan de Duivel is eigenlijk de god van de moslims. In de Bijbel staat: Want de gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze. 1 Johannes 5 vers 19.

Het beste antwoord

In de islam staat satan bekend onder de namen Shaitan (of Sjejtan) en Iblis. Volgens de moslimtraditie werd Satan opstandig toen hij van God voor Adam moest buigen. Daarop verleidde hij Adam en Adams vrouw tot het begaan van de zonde door te zweren het juiste met hen voor te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
dank je wel.

Andere antwoorden (2)

Ja dat hebben ze.
De duivel in het engels satan.
In het arabisch sjetan ( weet niet of ik het goed type )
Je spreekt t uit als sjetan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist
De Duivel is de Duivel in allen, die manificeert zich als Allah, tevens als God van de christenheid en de God van de Boedahs dit zijn de belangrijkste religies in de wereld, enz enz.
De Duivel is niet alleen, hij heeft nog zoveel engelen uit de hemel meegenomen. Demonen genoemd. Openbaring 12: vanaf vers 7. Bovendien is Satan de Duivel een engel die zich blijft voordoen als een engel des lichts. 2 korinthiers 11: vers 14 en 15.