Mag je (volgens de omgangsnormen) etenswaar als kado geven aan een moslim tijdens Ramadan?

Ik kom al jaren bij dezelfde Islamitische slager en nu heb ik een klein kadootje voor deze mensen. Echter het is etenswaar. Iets speciaals dat ze zeker zullen waarderen. Kan ik dit kadootje geven tijdens de Ramadan of wordt dit als onjuist gezien volgens de Islamitische omgangsnormen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze staan in hun winkel ook de hele dag tussen het eten en kunnen mijn kadootje na zonsondergang nuttigen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
4.3K

Antwoorden (1)

Dat kun je prima geven. Er staan geen islamitische regels of voorschriften voor hun in de weg om het aan te nemen. En zoals je al zegt, na zonsondergang kunnen ze het gewoon nuttigen.